Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Analiza: Sieć Auchan bije rekordy cenowe! Inne hipermarkety osiągnęły historyczne minima

Początek listopada okazał się przełomowy jeśli chodzi o ceny w hipermarketach. Dotychczasowe monitoringi cen pokazywały, że Koszyk 50 produktów można nabyć w różnych sieciach hipermaketów za ok. 220-260 zł w zależności od sieci. W tym tygodniu sieć Auchan zaproponowała zakupy za ok. 187 zł, a sieć Real za ok. 215 zł. Nawet jeżeli uwzględnimy, że badanie było wykonywane w weekend przed 1 listopada, gdy hipermarkety oferowały promocje na większość towarów to, pokazuje to jednak siłę zakupową sieci handlowych.

Analiza: Sieć Auchan bije rekordy cenowe! Inne hipermarkety osiągnęły historyczne minima
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 05-11-2010, 10:19

W sieci Auchan ceny w zależności od miasta wahały się od 184,36 zł w Bydgoszczy do 189,19 zł w Trójmieśie. W czasie badania w połowie października ceny w tej sieci wynosiły od 214 do 219 zł, czyli o ok. 20 zł mniej. Jest to duża różnica, nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę, że coraz większy udział w sprzedaży hipermarketów mają marki własne np. wędlin, które są tańsze od produktów markowych.

Sieć Real w tym tygodniu przedstawiła dla wszystkich miast podobną ofertę od 213,23 zł w Trójmieście i na Górnym Śląsku do 216,46 zł w Lublinie. Trzy tygodnie temu było to ok. 254 zł, co oznacza spadek cen o ok. 39 zł.

Sieć Carrefour dla większości badanych miast miał ofertę na poziomie 245,71 zł, zaś dla Lublina na poziomie 254,93 zł. Trzy tygodnie temu Carrefour oferował Koszyk 50 produktów na poziomie 236 zł w większości miast, co oznacza wzrost cen o 9 zł.

W Kauflandzie ankieterzy zanotowali ceny od 243,28 zł w Trójmieście do 257,19 zł w Warszawie, co średnio daje ceny na poziomie 250 zł. W połowie października, podczas poprzedniego badania, ceny były o ok. 10 zł wyższe w każdym z badanych sklepów.

Sieć Tesco zaproponowała w tym tygodniu ceny na średnim poziomie 265 zł, przy czym na Górnym Śląsku było to 263,75 zł a w Lublinie 270,8 zł. Oznacza to różnicę cen w zależności od lokalizacji o ok. 7 zł. W porównaniu z badaniem z połowy października w sieci Tesco obserwujemy niewielkie wahania cenowe, w granicach 5 zł w zależności od lokalizacji.

Największe zróżnicowanie cen ankieterzy odnotowali w sklepach E.Leclerc, gdzie można było w tym tygodniu zrobić zakupy z Koszyka od 238,3 zł w Trójmieście do 285,61 zł w Lublinie. Oznacza to różnicę cen w obrębie tej samej sieci w granicach 48 zł. Przy czym ceny w E.Leclerc w Poznaniu kształtowały się na poziomie 270,88 zł a w Bydgoszczy 256,25 zł. Oznacza to, że średnia dla tej sieci sklepów wynosi ok. 265 zł.

Badanie przeprowadzono w dniach 29 października - 2 listopada 2010

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Auchan RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Real RSS ALERT    /    ceny żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.119.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!