Analiza: Sklepy przed świętami mocno monitorują konkurencję. Wiele produktów ma identyczne ceny
- Autor: MondayNews
- Data: 18-12-2018, 08:50

Widać też, że sklepy dopasowują swoje ceny do konkurencji. Dla przykładu, koszt zakupu bananów był identyczny co do grosza w 12 sieciach. Tego typu przypadków jest więcej na rynku.
– Koszyk produktów, które były najczęściej promowane w zeszłym roku przed Bożym Narodzeniem, znajdziemy w sieci E.Leclerc w cenie 100,42 zł, potem – w Auchan – 102,41 zł, a następnie w Tesco – 105,36 zł. Trzeba zauważyć, że porównywane ze sobą artykuły marek narodowych mają duży udział w strukturze sprzedaży hipermarketów. Wynika to z lepszych możliwości negocjacyjnych w porównaniu do tych, jakie mają supermarkety. Z kolei dyskonty częściej przyciągają klientów promocjami na towary marek własnych – mówi Sebastian Starzyński, prezes Instytutu Badawczego ABR SESTA.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Co ciekawe, Aldi ma 4. miejsce. I jest to najlepsza pozycja, jaką uzyskał dyskont w tym zestawieniu. Najwięksi gracze z tego formatu byli dużo dalej. Jednak rozbieżność miedzy ww. siecią a Biedronką jest niewielka, bo wynosi zaledwie 1,77 zł, czyli ok. 1,5%. Przewaga cenowa Aldi nad Lidlem i Netto również jest nieduża. Zatem nie mamy do czynienia ze zjawiskiem całkowicie odstających od siebie cen, tylko z różnicami w obrębie kilku produktów.
– Najtańszy i najdroższy sklep w całym zestawieniu dzieli aż 29%. Ale trzeba pamiętać o tym, że reprezentują one odmienne formaty. Hipermarket E.Leclerc może mieć zupełnie inne relacje z dostawcami niż supermarket delikatesowy Piotr i Paweł. Ten ostatni od lat jest postrzegany przez klientów jako punkt sprzedaży asortymentu premium. Moim zdaniem, na ceny sprzedawanych w nim produktów wpływają m.in. lokalizacje placówek. Dosyć często mieszczą się one w centrach handlowych, gdzie dużo płaci się za wynajem – stwierdza Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix.
Patrząc na poszczególne formaty, można zauważyć, że ww. koszyk produktów jest średnio najtańszy w hipermarketach – 106,15 zł. Więcej trzeba za niego zapłacić w dyskontach – 110,53 zł, a także w supermarketach – 114,15 zł. Zdaniem Macieja Ptaszyńskiego, dyrektora generalnego Polskiej Izby Handlu, powodem najniższych cen w hipermarketach jest to, że znajdują się obecnie w najtrudniejszej sytuacji rynkowej ze wszystkich formatów handlowych. Malejąca popularność tego typu sklepów wśród klientów sprawia, że muszą agresywnie walczyć o ich uwagę.
więcej informacji:
- sieci handlowe
- RSS
- ALERT
- konkurencja
- RSS
- ALERT
- ceny
- RSS
- ALERT
- Święta Bożego Narodzenia
- RSS
- ALERT
- handel
- RSS
- ALERT
- sklepy
- RSS
- ALERT
- zakupy
- RSS
- ALERT
- ABR Sesta
- RSS
- ALERT
- Grupa Mobilna Qpony-Blix
- RSS
- ALERT
- E.Leclerc
- RSS
- ALERT
- Auchan
- RSS
- ALERT
- Tesco
- RSS
- ALERT
- Aldi
- RSS
- ALERT
- Biedronka
- RSS
- ALERT
- Lidl
- RSS
- ALERT
- Piotr i Paweł
- RSS
- ALERT
- Sebastian Starzyński
- RSS
- ALERT
- koszyk cen
- RSS
- ALERT
Powiązane tematy:
-
Polskie truskawki od dziś dostępne w Biedronce. Ile kosztują i ile potrwa na nie sezon?
-
Lidl walczy o wartość koszyka i użytkowników aplikacji. Rozda im 10 zł na zakupy
-
Czy podatek od handlu zostanie zawieszony z powodu inflacji?
-
Biedronka: chipsy Lay’s zniknęły z półek. Negocjacje z producentem trwają już pół roku
-
Kanał Sportowy wycofuje szklanki z Biedronki. Krzysztof Stanowski przeprasza
-
Żabka ma ponad 7 tys. franczyzobiorców. Jak wygląda ich system rozliczeń?
-
Żabka: Ukraińcy znaleźli u nas pracę. Pomagają im nasi pracownicy i klienci
-
Sieci handlowe pomagają Ukrainie. Ile same zyskują? To bezcenna reklama „po kosztach”
-
Organic Farma Zdrowia S.A. ze spadkiem sprzedaży w I kw. 2022
-
Dzień Dziecka 2022. Jakie promocje w Lidlu?
komentarze (0)