• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Andrzej Gantner: Coraz więcej firm wprowadza zasady zrównoważonej produkcji

Firma Mondelez ogłosiła program Harmony, w ramach którego do produkcji ciastek wykorzystuje się pszenicę pozyskaną w sposób przyjazny dla środowiska. Na dbałość o naturę i rozsądne wykorzystywanie jej zasobów zwraca uwagę coraz większa ilość producentów z branży spożywczej. O wyzwaniach sektora spożywczego, w tym firm z segmentu słodyczy opowiada Andrzej Gantner, dyrektor generalny i wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
  • Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
  • Data: 28-10-2019, 14:36
Andrzej Gantner: Coraz więcej firm wprowadza zasady zrównoważonej produkcji
Andrzej Gantner, dyrektor generalny i wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności, fot. PTWP

Andrzej Gantner będzie prelegentem podczas XII Forum Rynku Spożywczego Handlu. Dyrektor generalny i wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności weźmie udział w debatach pt. „Gospodarka obiegu zamkniętego. Opakowanie przyszłości pilnie poszukiwane” oraz „Made in Poland. Wymiana doświadczeń z rynków zagranicznych”

Zdaniem Andrzeja Gantnera jednym z największych obecnie wyzwań dla producentów żywności w Polsce, Unii Europejskiej i na całym świecie są zmiany klimatyczne i degradacja środowiska naturalnego.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Przemysł spożywczy tuż po transporcie i przemyśle energetycznym ma największy wpływ na środowisko i zużycie zasobów zarówno poprzez uprzemysłowione procesy przetwórcze, jaki i fakt, że kupuje ok. 70% wszystkich surowców rolnych, przy produkcji których wykorzystywane są zasoby naturalne naszej planety. W związku z tym na branży spożywczej spoczywa bardzo duża odpowiedzialność za zrównoważone wykorzystania zasobów naturalnych oraz zrównoważoną produkcje, która nie powinna wpływać na degradację środowiska naturalnego. Strategie neutralności środowiskowej muszą praktycznie dotyczyć wszystkich aspektów działania firmy począwszy od surowca, a skończywszy na gospodarce odpadami, w tym odpadami opakowaniowymi. Firmy muszą już dzisiaj uwzględniać w strategiach rozwoju zasady wynikające z tzw. gospodarki w obiegu zamkniętym, która preferuje te procesy i systemy, które zapewniają jak najmniejsze straty zasobów, surowca, produktów poprzez użycie zarówno opakowań w pełni nadających się do recyklingu, jak i korzystania z odnawialnych źródeł energii i redukcję emisji gazów cieplarnianych tzw. ślad węglowy. Przejście w gospodarkę obiegu zamkniętego jest swoistego rodzaju rewolucją przemysłową mającą chronić nasze środowisko. To ma kolosalne znaczenie nie tylko z punktu widzenia spełnienia określonych wymogów prawnych, ale również pod względem odpowiedzialności społecznej firm, dlatego coraz więcej producentów wprowadza zasady zrównoważonej produkcji – tłumaczy Andrzej Gantner.

– Widać to także w podejściu konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na sposób, w jaki dana firma przeprowadza proces produkcyjny oraz skąd pochodzą surowce. Czy całość jest etyczna? Podobne jest podejście konsumentów do opakowania. Poza jakością i ceną produktu jest istotne, czy opakowanie nadaje się do recyklingu lub jest biodegradowalne. Ważną informacją jest również to, jaki procent surowca pochodzącego z recyklingu jest w użyte w danym opakowaniu – dodaje.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!