Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Handel

Andrzej Kondys, Statoil Fuel & Retail Polska - przeczytaj pełny wywiad

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2014, 11:31
O zmieniającym się rynku handlowym w Polsce, rozwoju oferty sklepowej na stacjach paliw oraz planach firmy Alimentation Couche-Tard serwis portalspozywczy.pl rozmawiał z Andrzejem Kondysem, dyrektorem działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska.
Andrzej Kondys, Statoil Fuel & Retail Polska - przeczytaj pełny wywiad
Andrzej Kondys, dyrektor działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska (fot. Piotr Król)

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czy konsolidujący się rynek stacji paliw może stać się w przyszłości istotnym graczem na rynku dystrybucji FMCG? Jak rozwijające się sieci stacji i sklepów przystacyjnych mogą zmienić układ sił na rynku handlowym w Polsce?

Moim zdaniem nie dojdzie w najbliższym czasie do zasadniczych zmian na rynku handlowym. Już dzisiaj stacje paliw i sieci sklepów konkurują o portfel tego samego klienta. Wiemy też niestety, że jeśli cena paliwa rośnie, to w portfelach naszych klientów pozostaje mniej środków na pozostałe zakupy. Natomiast ambicją większości operatorów na rynku paliwowym, w tym także firmy Statoil Fuel & Retail Polska jest zdobycie mocnej pozycji w handlu FMCG. Marże na sprzedaży paliw są niewielkie, a ich ceny są uzależnione od czynników politycznych, zarówno w Polsce, bo współpracujemy z państwowymi koncernami, jak i za granicą. Wszystkie niepokoje na świecie przyczyniają się do gwałtownych wzrostów lub spadków cen surowca. To nie służy prowadzeniu biznesu paliwowego, który staje się bardzo nieprzewidywalny. Z drugiej strony mamy bardzo wielu stałych klientów, którzy nasze stacje odwiedzają regularnie, kupując nie tylko paliwo, ale także korzystając z naszych sklepów i usług. Chcemy zbudować jak najszerszą grupę lojalnych klientów, gdyż pozwala to ustabilizować biznes. Cały rynek detaliczny idzie w tym kierunku. Jeśli klient pojawia się w supermarkecie, to sieć chce mu zaoferować jak najszerszą ofertę i jak najpełniej zaspokoić jego potrzeby. Jeżeli natomiast przyjeżdża na naszą stację paliw, to chcemy - żeby tak jak w parku handlowym - skorzystał z naszej kompleksowej oferty. Klient może u nas nie tylko zatankować paliwo, ale także zrobić zakupy, napić się kawy, czy skorzystać z oferty gastronomicznej oraz wielu innych usług. Handel i gastronomia to coraz ważniejsza, druga noga dla biznesu paliwowego nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Coraz częściej, szczególnie w przypadku niezależnych stacji, sprzedaż paliw jest jedynie dodatkiem do sklepu, restauracji, czy innego rodzaju działalności usługowej.

Dalsza część artykułu (93%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • joanna dostawca 2019-04-11 00:55:20

    ten pan do zlodziej, szm.ata jakich malo. uwaga!

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!