Andrzej Wojciechowicz: Pojęcie „zdrowa żywność” może być nadużywane
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 03-06-2016, 10:49
Koncentracja na zdrowotnych aspektach kupowanych produktów jest ostatnio jednym z widocznych trendów konsumenckich. Producenci i sieci handlowe odpowiadają na ten trend i promują produkty, określane jako "zdrowe". – Pojęcie zdrowej żywności jest bardzo ambiwalentne. Bo cóż to znaczy zdrowa żywność? Taka, która przyczynia się do poprawy zdrowia czy też ta, która po prostu nie wywiera szkodliwego wpływu na nasze samopoczucie i zaspokaja potrzeby egzystencjalne naszego organizmu – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
– Z punku widzenia konsumenta, zdrowa żywność kojarzy się z dobrym smakiem, poczuciem bezpieczeństwa i samorealizacji w zakresie poprawnego odżywiania. To właśnie te behawioralne cechy wykorzystują sprzedawcy i producenci dla promowania swojego wizerunku – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.
Dodaje, że w ostatnich latach trend ten został wzmocniony na fali dążenia do perfekcyjnego wyglądu, sylwetki oraz bycia fit.
Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
komentarze (1)
Nie ma takiego pojęcia jak zdrowa żywność. Zdrowo można się odżywiać, bo choć oliwa z oliwek jest zdrowa żywienie się jedynie nią zdrowia nam nie zapewni. Żywność może być odżywcza(nutritious)
Odpowiedz