Auchan nie zakończy rebrandingu Reali przed końcem roku?
Grupa Auchan zakończyła ostatni etap przejęcia i remodelingu 20 rumuńskich hipermarketów Real. Od 1 września wszystkie sklepy Real działają na tamtejszym rynku pod szyldem francuskiej sieci. W Polsce proces przejęcia i rebrandingu sklepów zbliża się powoli do półmetka, ale do jego zakończenia jeszcze daleka droga.

13 sierpnia ruszył w Gdańsku 21. sklep Auchan, który powstał w wyniku integracji sieci Real i Auchan. To jednocześnie 50 sklep działający pod szyldem Auchan w Polsce. 21 września nazwę z Real na Auchan zmieni hipermarket w warszawskim CH Ursynów.
Na zmianę szyldu i renegocjację umów z deweloperami czeka jeszcze prawie 30 sklepów Real. Należy przypomieć, że władze Auchan prowadzą intensywne negocjacje z zarządcami i właścicielami centrów handlowych, w których działają sklepy Reala. Dopiero po radykalnym obniżeniu stawek czynszu i podpisaniu nowej, długoterminowej umowy najmu francuski operator decyduje się na rebranding i modernizację sklepu w danej lokalizacji.
Przypomnijmy, że jeszcze pod koniec 2014 r. władze Auchan deklarowały, że chcą zakończyć rebranding sklepów sieci Real w roku 2015. Wydaje się, że proces zmiany logo na prawie 50 sklepach Real w Polsce nie zakończy się w 2015 r. i przeciągnie na rok 2016.
W tym roku szyld uda się zmienić najwyżej na kolejnych kilkunastu (jeśli nie kilku) sklepach, co i tak jest dobrym wynikiem przy skali tej operacji. Należy dodać, że przedłużające się rozmowy z operatorami centrów handlowych działają na niekorzyść sieci Auchan, która nie może w pełni wykorzystać efektów synergii wynikających przejętego portfela sklepów.
Przypomnijmy, że Auchan kupił od niemieckiej Grupy Metro sklepy Real w Polsce, Rosji, Rumunii i na Ukrainie. W sumie 91 sklepów. Cała transakcja kosztowała Auchan 1,1 mld euro.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.