• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Auchan stawia na integrację kanałów sprzedaży i digitalizację

Auchan zapowiada kolejne inwestycje w rozwój ścieżek zakupowych, integrację różnych kanałów sprzedaży i dalszą digitalizację.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl/OW
  • Data: 21-04-2021, 12:23
Auchan stawia na integrację kanałów sprzedaży i digitalizację
Auchan stawia na integrację kanałów sprzedaży i digitalizację, fot. shutterstock.com
  • Auchan Retail Polska obchodzi 25-lecie obecności na polskim rynku.
  • Sieć zapowiada kolejne inwestycje w rozwój ścieżek  zakupowych, integrację różnych kanałów sprzedaży i dalszą digitalizację.
  • Auchan potwierdza swoją strategię jako firma nowoczesna i odpowiedzialna, która realnie poprawia jakość życia mieszkańców - promując to co dobre, zdrowe i lokalne potwierdzając jednocześnie swoją pozycję najtańszej sieci w Polsce.

W ciągu 25 lat Auchan stało się graczem wielokanałowym, łącząc różne ścieżki zakupowe i doświadczenia klientów. Na bieżąco śledzi trendy, skupia się na zmianach postaw konsumentów - tak, by skutecznie i z wyprzedzeniem reagować na ich potrzeby.

Dziś Auchan Retail Polska to 116 punktów sprzedaży – hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych (Moje Auchan) i typu convenience store (Easy Auchan na stacjach bp)  oraz sprzedaż e-commerce Auchan Direct.pl. Poza dalszą digitalizacją sprzedaży ambitne plany sieci zakładają zdecydowany rozwój sklepów franczyzowych – w ciągu najbliższych 5 lat otwartych zostanie łącznie 300 sklepów we franczyzie. 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– W centrum naszej działalności zawsze stawiamy ludzi, a nasi współpracownicy to największa wartość naszej firmy. Zwłaszcza w tym trudnym, bezprecedensowym czasie pandemii, zawsze są na pierwszej linii w naszych sklepach i w logistyce, zapewniając codzienne zaopatrzenie sklepów i doskonałą obsługę klientów. To oni są prawdziwymi cichymi bohaterami, którym należy się ogromne uznanie, szacunek i wdzięczność z naszej strony – mówi Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska. 

Wśród blisko 20 tysięcy współpracowników 90% spośród nich jest zatrudnionych na umowę o pracę na czas nieokreślony, a ponad 80% ma umowy na pełen etat. Ponad 60% managerów firmy to kobiety.

25-lecie działalności na polskim rynku Auchan w liczbach:

● ponad 8 miliardów złotych – to łączna wartość inwestycji w Polsce, nie tylko w centra handlowe, ale również w lokalne drogi i wiadukty

● 20 tysięcy miejsc pracy - bezpośrednio i drugie tyle pośrednio w firmach obsługujących centra handlowe

● 150 milionów paragonów w roku 

● 2 200 dostawców produktów – w tym 960 polskich dostawców

● 2 000 dostawców usług

● ponad 64 milionów złotych przeznaczonych na darowizny

● 95% pracowników to akcjonariusze przedsiębiorstwa

25-latkowie – Auchan i konsumenci

Auchan to firma, w której DNA wpisany jest ciągły rozwój. Motorem napędowym zmian są pojawiające się trendy, zmieniające się oczekiwania konsumentów, a także inne zmiany o charakterze gospodarczym, technologicznym oraz społecznym.

Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy wśród 25-latków – tych dzisiejszych i tych sprzed 25 lat – potwierdza zbieżność przyjętych przez Auchan celów z postawami i oczekiwaniami konsumentów.

– 25 lat temu, gdy otwieraliśmy nasz pierwszy sklep w Piasecznie wiedzieliśmy, że rynek polski ma ogromny potencjał. Kluczem do jego zrozumienia od zawsze byli konsumenci – klienci naszych sklepów – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki/Klienta/ Data/Digital/IT/Projektów Auchan Retail Polska.

– Właśnie dlatego badanie, które zdecydowaliśmy się teraz zlecić przeprowadzone zostało przez firmę badawczą Maison&Partners wśród konsumentów - dwóch różnych grup. Pierwsza to rówieśnicy Auchan w Polsce, czyli dzisiejsi 25-latkowie, przedstawiciele Generacji Z. Druga, to ich rodzice, czyli ci, którzy w chwili naszego wejścia na rynek mieli po 25-lat. Można powiedzieć, że razem z Auchan przemierzyli ten czas wielu rynkowych zmian i ewolucji trendów konsumenckich. Ciekawi byliśmy, jak bardzo, patrząc w przyszłość, każdej z tych grup jest „po drodze” z Auchan. Cieszy nas, że (pomimo oczywistych różnic) obie te grupy okazały się być otwarte na przyjęte przez nas strategiczne kierunki rozwoju i wysoko cenią sobie proponowane przez nas już dziś rozwiązania. W dużej mierze podzielają także wartości, którymi kieruje się Auchan w swoich działaniach - ważna jest dla nich troska o środowisko naturalne i wrażliwość społeczna okazywana przez firmę – mówi Małgorzata Piekarska.

Przyspieszona digitalizacja 

Jednym z obszarów, któremu poświęcone zostało badanie jest digitalizacja zakupów. Auchan już 10 lat temu, jako jedna z pierwszych sieci w Polsce, wprowadziło usługę zakupów online - poprzez platformę Auchan Direct.pl, z dostawą do domów klientów. Od tego czasu firma nieustannie inwestuje w rozwiązania e-commerce i rozszerza swoje usługi.

– Rok 2020 był przełomowy dla rozwoju Auchan w obszarze e-commerce. Wielu klientów dokonało swoich pierwszych zakupów online w efekcie pandemii, a biorąc pod uwagę wygodę  tego kanału, można się spodziewać, że nadal chętnie będą go wybierać. Sprzedaż przez Internet jest obecnie jednym z kluczowych elementów naszej strategii rozwoju. W nadchodzącym okresie chcemy skupić się na doskonaleniu strony operacyjnej naszych usług,  m.in. skróceniu czasu dostaw od momentu zamówienia oraz zwiększeniu dostępności oferowanych produktów – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektorka Marki/Klienta/Data/Digital/ IT/Projektów Auchan Retail Polska.

W ostatnich miesiącach Auchan znacząco rozszerzyło zasięg wprowadzonej w lipcu ubiegłego roku usługi Click&Collect (zamówienia online, z odbiorem w sklepie) -  dziś objętych nią jest już 63 punktów sieci oraz 33 punkty zewnętrzne tzw.: lodówkomaty Dynamicznie rozwija się także podjęta w sierpniu 2020 r. współpraca z Glovo – możliwość składania dzięki niej zamówień z dostawą do domu dostępna jest już w 64 sklepach Auchan. Cały czas poszerzana jest też dostępność produktów przemysłowych z oferty Auchan na platformie Allegro.

Jak wynika z przeprowadzonego badania, 55% przedstawicieli Generacji Z i 60% ich rodziców zmieniło za sprawą pandemii Covid-19 sposób robienia zakupów spożywczych. Znacznie wzrosła popularność zakupów przez Internet. 21% młodszych osób oraz 15% ich rodziców zadeklarowało, że częściej niż poprzednio korzystają z aplikacji zakupowych a także z zakupów online z dostawą do domu (m: 19%, s: 16%) lub samodzielnym odbiorem (m: 16% i s: 11%). 

Zrównoważona i unikalna oferta dopasowana do potrzeb 

Jednym z głównych założeń projektu Auchan 2022 jest promowanie tego co dobre, zdrowe i lokalne. Wpisuje się to w obserwowane trendy  konsumenckie, w tym zmiany stylu życia i nawyków żywieniowych. 

Jak wynika z przeprowadzonego  badania, zarówno osoby z Generacji Z, jak i ich rodzice oczekują od sklepu, by oferta była szeroka i urozmaicona (GenZ: 87%, rodzice: 94%) oraz aby zawierała produkty ekologiczne (GenZ: 74%, rodzice: 82%). Respondenci zwracają także uwagę na współpracę z lokalnymi dostawcami (GenZ: 84%, rodzice: 95%) oraz traktowanie ich w sposób uczciwy i etyczny (GenZ: 87%, rodzice: 98%). Około trzy czwarte respondentów oczekuje od sklepu działań na rzecz dobrostanu zwierząt (GenZ: 71%, rodzice: 73%). 

Odpowiedzią na nowe trendy i oczekiwania konsumentów było m.in. wprowadzenie przez sieć marki własnej „Pewni Dobrego”. Jej oferta produktowa oparta jest na odpowiedzialnym partnerstwie współpracy ze starannie wybranymi lokalnymi producentami żywności, łączącymi tradycyjne metody hodowli i upraw z innowacyjnymi rozwiązaniami. „Pewni Dobrego” to obecnie ponad 250 produktów z doskonałym składem, a wśród nich pozycje unikatowe na skalę krajową i europejską, jak np. łosoś jurajski. Wszystkie produkty pod szyldem marki wytwarzane są w trosce o dobrostan zwierząt hodowlanych. Sieć pracuje także nad tym aby wszystkie opakowania marki nadawały się do recyklingu.

Polskie produkty promowane są także w ramach akcji „Kupuj polskie”.  Obecnie oferta Auchan obejmuje około 20 000 takich produktów, pochodzących od 960 polskich producentów. 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!