Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Auchan w 2020 roku obniżył straty żywności o 474 tony

Działania na rzecz niemarnowania żywności, wpisane w strategię #Auchan2022 obejmują 3 główne obszary: specjalną, promocyjną strefę z produktami o krótkich terminach przydatności do spożycia, przekazywanie żywności Federacji Polskich Banków Żywności oraz partnerstwo z aplikacją Too Good To Go. Dzięki tym procesom, w 2020 roku obniżono straty żywności o 474 tony, a do Banków Żywności przekazano kolejne 1 230 ton żywności, co przekłada się na 2 miliony 460 tysięcy posiłków dla potrzebujących.

Auchan w 2020 roku obniżył straty żywności o 474 tony
Auchan w 2020 roku obniżył straty żywności o 474 tony, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 03-02-2021, 10:11

– Marnowanie żywności to problem globalny, badania pokazują, że co roku na świecie wyrzuca się ponad jedną trzecią wyprodukowanej żywności, a w Polsce to aż 9 mln ton. Świadomość społeczna w tym obszarze cały czas rośnie, widzimy też, że coraz więcej naszych klientów zwraca uwagę na ten problem. Walka z marnotrawieniem żywności to jeden z filarów strategii #Auchan 2022. Cały czas dostrzegamy jednak potrzebę edukacji i dalszego uwrażliwiania na tę kwestię, zarówno konsumentów, jak i naszych pracowników, dlatego chętnie podejmujemy inicjatywy w tym zakresie. Nasze działania już przynoszą wymierne efekty i przyczyniają się do poprawy sytuacji – mówi Dorota Patejko, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR Auchan Retail Polska. 

W 2019 roku Auchan zainicjowało kampanię “Nie marnujemy – ratujemy”, wprowadzając na stałe w każdym ze sklepów specjalnie oznakowaną strefę, w której klienci mogą zakupić pełnowartościowe produkty z krótką datą przydatności do spożycia z 50% rabatem. W ten sposób sieć ratuje produkty spożywcze przed zmarnowaniem, znacząco obniżając ich straty. 

Wśród działań podejmowanych przez Auchan na rzecz niemarnowania żywności ważne miejsce zajmuje trwająca od 2014 roku współpraca z Federacją Polskich Banków Żywności. W jej ramach każdy ze sklepów Auchan współpracuje z lokalnym oddziałem Federacji, przekazując produkty spożywcze na rzecz najbardziej potrzebujących. W 2020 roku przekazano blisko 1 230 ton żywności, co przełożyło się na 2 miliony 460 tysięcy posiłków dla potrzebujących. 

W 2020 roku roku wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności sieć przeprowadziła również akcję edukacyjną „Oznaczenie ma znaczenie”. Miała ona na celu pomoc konsumentom w prawidłowym odczytywaniu oznaczeń dotyczących przydatności do spożycia, pokazanie że produkt oznaczony symbolem najlepiej spożyć przed można bezpiecznie spożyć także po wskazanym terminie, po uprzednim sprawdzeniu jego jakości. W przypadku oznaczenia należy spożyć do – wskazana na opakowaniu data mówi o końcu przydatności produktu do spożycia. 

Kolejną inicjatywą w walce z marnowaniem żywności jest partnerstwo z aplikacją Too Good To Go. Od grudnia 2020 roku jej użytkownicy mogą zamawiać w Auchan specjalne paczki, w których każdego dnia znajdują się pełnowartościowe i atrakcyjne cenowo produkty o krótkich terminach przydatności. Po testach, które prowadzone są w trzech lokalizacjach na terenie Warszawy, przy bardzo dobrym przyjęciu przez konsumentów, planowane są kolejne uruchomienia programu w innych miastach. 

Oprócz działań mających na celu zmianę zachowań po stronie konsumenta, Auchan, równocześnie przeciwdziała marnotrawstwu żywności w całym łańcuchu dostaw, dostosowując zamówienia do sprzedaży, kontrolując warunki transportu, daty przydatności produktów na półce oraz szkoląc i uwrażliwiające w tym obszarze pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Auchan RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!