Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Automatyzacja szansą na lepszą efektywność procesów logistycznych w dobie pandemii

  • Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
  • Data: 22-10-2020, 17:44
Już tylko 13 proc. polskich internautów nie robi zakupów w sieci, a podczas nadchodzącego okresu świątecznego można się spodziewać jeszcze większego wzrostu popularności e-zakupów. To sprawia, że najbliższy czas będzie sporym wyzwaniem logistycznym. W tym kontekście ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej będą również inwestycje w technologie, które usprawniają procesy logistyczne. Prawie połowa badanych firm na świecie (45 proc.) w tym roku inwestuje w automatyzację magazynów, a do 2023 roku liczba robotów w branży przemysłowej ma wzrosnąć nawet o 127 proc.
Automatyzacja szansą na lepszą efektywność procesów logistycznych w dobie pandemii
Już tylko 13 proc. polskich internautów nie robi zakupów w sieci, a podczas nadchodzącego okresu świątecznego można się spodziewać jeszcze większego wzrostu popularności e-zakupów fot. Shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sposobów adresowania nowych wyzwań nie brakuje – od zatrudnienia większej liczby pracowników, przez zwiększenie przepustowości dróg lotniczych, a kończąc na wprowadzeniu dodatkowych samolotów cargo do obsługi[1]. Rosnące potrzeby branży przyczyniają się również do zwiększenia inwestycji w technologie. W 2020 roku badane przedsiębiorstwa na całym świecie w 2020 roku zainwestowały w logistykę w chmurze (46 proc.), automatyzację magazynów (45 proc.), analitykę predykcyjną (43 proc.) czy sztuczną inteligencję (40 proc.).

– Rozwój technologii w logistyce wskazuje na jeden większy trend: rosnący poziom robotyzacji branży, będący efektem gwałtownego rozwoju cyfryzacji. W ten sposób sektor logistyczny odpowiada na potrzeby klientów – mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający DHL Express Poland.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!