Badania SW Research na zlecenie Tesco pokazują, iż 40% respondentów jest skłonnych zrezygnować z deseru, gdy zawiera on cukier, laktozę lub gluten. Dane pokazują, że diety eliminacyjne to domena kobiet. Prawie 60% z nich unika w swojej diecie cukru, laktozy lub glutenu. Częściej niż mężczyźni skłonne są zrezygnować z deseru jeśli zawiera on cukier, laktozę lub gluten. Z laktozy i glutenu częściej rezygnują młodzi respondenci w wieku 20-35 lat (12%).  

- Coraz większa popularność artykułów spożywczych bez glutenu, bez laktozy i bez cukru sprawia, iż sieci handlowe decydują się na rozwój tej grupy produktów. Ze względu na duże zainteresowanie konsumentów linia Free From została na przestrzeni ostatniego roku poszerzona o 26 nowych produktów. Lody bez laktozy i bez glutenu to naturalna alternatywa dla zwykłych lodów, szczególnie interesująca dla osób przestrzegających specjalnych diet – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco. 

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Tesco Polska, w dniach 17-18 lipca 2017 r. metodą indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych online (CAWI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1005 Polaków.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl