Badanie: 65 proc. przeglądających gazetki promocyjne robi zakupy niemal codziennie
88 proc. kupujących przegląda gazetki promocyjne przed zakupami zawsze lub często – wynika z badania firmy Moja Gazetka we współpracy z aplikacją Listonic.

– Żeby pomóc sobie w zakupach część z nas korzysta z aplikacji Moja Gazetka lub Listonic. Przyjrzeliśmy się temu, jak kupujący przeglądają gazetki i z których ofert promocyjnych korzystają najchętniej – informują autorzy badania.
– Telefon staje się głównym miejscem, w którym planujemy swoje zakupy. Dzięki możliwości łatwego porównywania ofert, jesteśmy w stanie lepiej korzystać z promocji dostarczanych przez sieci handlowe i oszczędzać więcej w trakcie cotygodniowych zakupów – mówi Kamil Janiszewski, Listonic.
– Polacy wkładają w planowanie zakupów dużo uwagi. Starają się zaoszczędzić czas i pieniądze na regularnie kupowanych towarach, potrzebnych w każdej kuchni. Dlatego też to gazetki sklepów spożywczych cieszą się największą popularnością – mówi Tomasz Machniak, Moja Gazetka.

Z badania m.in. wynika, że z ofert z gazetki Biedronki (14 100 000 ofert) badani korzystali dwa razy częściej niż z ofert Lidla (6 550 000 ofert). Szczególnie dobre oferty ma też Kaufland - 6 620 000 ofert (szacunek dla całego kraju na podstawie ofert promocyjnych z gazetek zapisanych przez użytkowników Listonic na listach zakupów. Próba 200 tys. osób).
Badani zostali również zapytani, kiedy przeglądają gazetki. 68,6 proc. osób odpowiedziało, że w wolnej chwili, 22,5 proc. osób przed planowanymi zakupami, a 8,2 proc. ankietowanych przegląda gazetki podczas poszukiwania określonego produktu.
Ankietowani najchętniej przeglądają gazetki w domu (93,6 proc.), w pracy, szkole bądź na uczelni przegląda je 23 proc. osób. W drodze do pracy lub szkoły przegląda je 13,3 proc, w podróży 6,7 proc., w drodze na zakupy – 6,7 proc., na parkingu przed sklepem 3,1 proc. a w sklepie – 9,7 proc.
Z badania wynika, że gazetki są podpowiedzią co i gdzie kupić. Na pytanie „Czy zapoznanie się z ofertą promocyjną w Mojej Gazetce kończy się w Twoim przypadku faktyczną wizytą w sklepie? 54,9 proc. badanych odpowiedziało, że „tak, zawsze” lub „prawie zawsze”, a 22,6 proc. odpowiedziało, że często.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.