Znaczący spadek można zauważyć tylko w kanale Cash&Carry, gdzie udział marek własnych spadł ogółem o 2 p.p. Wpływ na to miał głównie Eurocash, w którym udział marki własnej wyniósł tylko 7 proc. ( w roku ubiegłym 12 proc.). W Makro utrzymał się wysoki poziom - 21 proc. (w stosunku do ubiegłego roku spadek tylko o 1 p.p.).
Carrefour znacząco zwiększył udział marek własnych (o 3 p.p. z poziomu 3 proc. do 6 proc.). Kaufland natomiast bardzo ograniczył powierzchnie przeznaczoną na marki własne z 18 proc. do 10 proc. Auchan poświęcił na markę własną tylko 3 proc. powierzchni.
Tesco Hipermarket zmniejszył udział marek własnych, odwrotna sytuacja miała miejsce w Tesco w kanale Supermarketów, gdzie odnotowano wzrost o 2 p.p. do 13 proc. Na pierwszym miejscu jest niezmiennie Intermarche (27 proc. - jest to już kolejny w tym roku wzrost udziału marek własnych w tej sieci).
W dyskontach sytuacja marki własnej jest stabilna. Liderem jest Lidl (86 proc.), na drugim miejscu znalazł się Aldi (42 proc.), za nim Biedronka (34 proc.).
Wśród małych sklepów spożywczych wyróżnia się Odido z udziałem 27 proc., ale co ciekawe w stosunku do 2011 roku Odido zmniejszyło udział o 5 p.p. Spadek można zauważyć również w Lewiatanie (9 proc. z 13 proc.).
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (0)