Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Badanie: Dlaczego konsumenci wciąż kupują w sklepach stacjonarnych?

Sprzedawcy stoją obecnie przed wyzwaniem, jakim jest ponowne zdefiniowanie roli ich sklepów. Aby w tym pomóc, Axis Communications postanowiło zbadać jakie są prawdziwe potrzeby dzisiejszych konsumentów. Z raportu „Przyszłość sprzedaży: czego naprawdę potrzebują konsumenci?” wynika, że oczekiwania klientów z różnych części świata są do siebie podobne i skupiają się wokół atrakcyjnych cen, wygody i personalizacji.

Badanie: Dlaczego konsumenci wciąż kupują w sklepach stacjonarnych?
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 25-11-2019, 13:13

Raport wskazuje także, że dla klientów sklepów stacjonarnych istotne są krótkie kolejki, dostępność odpowiednich rozmiarów i łatwość odnalezienia wybranej sekcji. Respondenci podkreślają, że poza samym zakupem, wizyta w tradycyjnym sklepie powinna także dostarczać im rozrywki.

Dlaczego wciąż kupujemy w sklepach?

Badania Axis Communications dotyczyły sklepów odzieżowych i zostały przeprowadzone pośród konsumentów z Nowego Yorku, Szanghaju i Francji. Według raportu, globalnie zaledwie 10% osób dokonuje zakupów wyłącznie przez internet, 14% tylko w sklepie fizycznym, ale aż 77% wybiera obie możliwości. Głównym powodem, dla którego klienci udają się do sklepów stacjonarnych jest możliwość zobaczenia produktów w rzeczywistości. Na drugim miejscu uplasowało się personalne doradztwo asystentów sprzedaży. Trzecie miejsce w Nowym Yorku zajęła oszczędność pieniędzy, we Francji dostępność towaru od ręki, a w Szanghaju sama przyjemność z robienia zakupów, np. dzięki spotykaniu się z przyjaciółmi w ich trakcie.

Biorąc pod uwagę zróżnicowanie wyżej wymienionych czynników, zapewnienie satysfakcji z kupowania stacjonarnie wszystkim klientom stanowi dla sklepów ogromne wyzwanie. Jednak to nie wszystko. Po raz pierwszy w historii mamy bowiem jednocześnie aż sześć pokoleń kupujących: Ciche, Baby Boomers, X, Millenialsów, Z i Alpha. Pierwsze dwa z nich są w dużej mierze przyzwyczajone do tradycyjnego modelu sklepów, co wiąże się m.in. z przewagą płatności dokonywanych gotówką. Millenialsi i ich rodzice to pokolenia, które już dużo lepiej znają internet i chętnie wykorzystują go, np. podczas zakupów w stacjonarnych sklepach – porównując ceny produktów online i offline.

Przedstawiciele Z i Alpha to osoby praktycznie zupełnie bezgotówkowe, dla których obecność w sieci jest naturalna – to właśnie oni najczęściej przenoszą się całkowicie do świata sklepów internetowych. Oczekiwania przedstawicieli poszczególnych grup różnią się zatem od siebie w dużym stopniu. Badanie pokazuje, że to, co pozwala je połączyć, to dostępność asortymentu zarówno fizycznie, jak i online. Najlepiej, aby sklepy uzupełniały się wzajemnie, zapewniając bezproblemową obsługę wszystkich punktów na styku online i offline (obejmuje to także spójność cen).

Cena, wygoda, personalizacja

więcej informacji:

Axis Communications RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Maria 2019-11-26 09:29:07
    Ja i sąsiadki chodzimy do sklepów małych, tradycyjnych bo tam można kupić towary wyprodukowane w naszm regionie przez małe firmy czego nie ma w marketach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!