Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Badanie: Jak Polacy kupują w internecie?

Kupujemy online, korzystamy z promocji i porównywarek cenowych, czytamy opinie użytkowników wybranych produktów. Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, to recepta Polaków na tzw. smart shopping.

Badanie: Jak Polacy kupują w internecie?
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 16-07-2018, 14:30

Pojęcie to nie jest obce niemal połowie (47%) ankietowanych przez PAYBACK. Większości osób z tej grupy kojarzy się ono z kupowaniem przez Internet (65%) lub ogólnie – z mądrymi, przemyślanymi zakupami (51%). Najczęściej korzystamy z tradycyjnych rozwiązań w postaci promocji i rabatów (deklaruje tak 74% respondentów, którym znana jest idea smart shopping). Często używamy też porównywarek cenowych (71%) i zasięgamy opinii innych kupujących – z recenzjami produktów zapoznaje się dwóch na trzech badanych. Mniejszą popularnością cieszą się natomiast zakupy grupowe – korzysta z nich mniej niż co trzecia osoba (30%). 

Niezależnie od tego, czy respondenci zetknęli się z pojęciem smart shopping czy nie, zdecydowana większość (93%) zadeklarowała, że kupuje online. 45% badanych robi to przynajmniej raz w tygodniu. Co ciekawe, jeszcze więcej osób korzysta z usług bankowości elektronicznej (95%). 

Wśród „internetowych konsumentów” największą popularnością cieszą się portale aukcyjne – korzysta z nich 83% badanych. Prawie połowa ankietowanych wykorzystuje też Internet do rezerwacji usług, takich jak wizyta u kosmetyczki czy seans w kinie (47%), a także do rezerwacji noclegów (43%). Zdecydowanie rzadziej używamy aplikacji do zamawiania przewozów pasażerskich – robi to mniej niż co piąty badany (19%). 

Choć zakupy online robimy chętnie, to nie przeznaczamy na nie dużych kwot. Większość ankietowanych (58%) wydaje maksymalnie 300 zł miesięcznie. Jedynie 6% deklaruje, że płaci ponad 1 000 zł. 

– Polacy chętnie korzystają z możliwości, jakie oferuje Internet. Nie lubimy tracić zbyt dużo czasu ani pieniędzy, stąd duża popularność wszystkich narzędzi umożliwiających nam dokonywanie „sprytnych” i przemyślanych zakupów. Jednym z elementów smart shoppingu jest korzystanie z programów lojalnościowych, na co wskazało 35% badanych – komentuje Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający PAYBACK Polska.

Aby zrobić zakupy przez Internet lub skorzystać z usług bankowości elektronicznej, zdecydowanie najczęściej sięgamy po laptopa (odpowiednio 57% i 41%). Urządzenia mobilne nie cieszą się jeszcze aż taką popularnością przy kupowaniu – tylko 21% ankietowanych wykorzystuje w tym celu smartfona – ale używamy ich już częściej niż komputerów stacjonarnych (20%). Relatywnie sporo osób (37%) korzysta z aplikacji mobilnych banków.

PAYBACK Opinion Poll. to badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 21-23 maja 2018 r. metodą ankiety online na grupie 1074 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Payback RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    internet RSS ALERT    /    zakupy w internecie RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!