Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Handel

Badanie: kobiety częściej niż mężczyźni wybierają produkty, które trafiają do sklepowego koszyka

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2019, 14:19
W przeważającej części polskich domów decyzje o tym, co znajdzie się na liście produktów potrzebnych całej rodzinie, podejmuje kobieta. Panie, zdecydowanie częściej niż panowie, biorą na siebie również odpowiedzialność za robienie zakupów. To cenna wskazówka dla marketerów, którzy chcąc trafić z informacjami o danych produktach, czy usługach powinni odpowiednio dopasować przekaz reklamowy do grupy odbiorczej.
Badanie: kobiety częściej niż mężczyźni wybierają produkty, które trafiają do sklepowego koszyka
fot. materiały prasowe

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Mindshare Polska, to kobiety wybierają produkty, które trafiają do sklepowego koszyka. Najwyraźniej zależność tę widać podczas codziennych, dużych i małych zakupów spożywczych oraz, gdy chodzi o kosmetyki, leki czy chemię gospodarczą. Męska część konsumentów, skupia swoją uwagę wokół kwestii technologicznych i specjalistycznych: sprzętu RTV, samochodów, czy usług telekomunikacyjnych, choć i wtedy partnerki często bywają osobami współdecydującymi. 

W planowaniu skutecznych działań marketingowych, ważne jest zwrócenie szczególnej uwagi na subtelne różnice między konsumentami, a osobami decydującymi o finalnych zakupach. Przykładem mogą być produkty spożywcze i słodycze, których odbiorcą jest każdy, ale nie każdy uczestniczy w wyborze tych, które finalnie trafiają do koszyka, na rodzinny stół, czy do plecaków dzieci. Dobrze więc, aby działania reklamowe i promocyjne firm, były skierowane do osób, które nie tylko w końcowym etapie są użytkownikami, lecz przede wszystkim do tych, które tworzą listy potrzebnych produktów i zajmują się codziennymi zakupami, a więc do pań.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!