Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Badanie: Lokalnym władzom brakuje narzędzi do przeciwdziałania spadkowi liczby sklepów detalicznych

Tylko co dziesiąty przedstawiciel samorządu terytorialnego twierdzi, że w jego gminie istnieje sprecyzowana strategia określająca cele i metody wspierania lokalnego handlu. Lokalnym władzom brakuje narzędzi do przeciwdziałania dramatycznemu spadkowi sklepów detalicznych. Potwierdzają do wyniki badania "Polska 2030. Tu mieszkam, tu kupuję – Społeczności Jutra" przygotowanego przez MAKRO Cash and Carry Polska.


Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
Data: 19-04-2012, 15:50

Jednocześnie połowa badanych osób (51 proc.) uważa, że ich samorządy dysponują narzędziami wspierającymi uczestników handlu lokalnego. Wśród oferowanych instrumentów wsparcia najczęściej wymieniano politykę podatkową (72 proc.), a w następnej kolejności wsparcie prawne (34 proc.) i szkolenia w zakresie kompetencji handlowych (33 proc.).

Brak strategii wsparcia wyraźnie odczuwają właściciele lokalnych sklepów. Do najpoważniejszych przyczyn spadku liczby placówek handlowych zaliczają oni utrudnienia ze strony władz lokalnych oraz zagrożenie jakie stwarza bliskość innych sklepów, zarówno wielkopowierzchniowych (w ten sposób oceniło zagrożenia w funkcjonowaniu sklepów 57 proc. właścicieli), jak i innych sklepów osiedlowych (33 proc. wskazań). Niepokojący wydaje się fakt, że aż 97 proc. właścicieli małych placówek handlowych nie odczuwa wsparcia ze strony władz lokalnych.

Warto zwrócić uwagę lokalnych władz na fakt, że to właśnie lokalne sklepy generują największe przychody z handlu dla gmin. Stosując mechanizmy wsparcia dla mniejszych graczy rynkowych, władze gminy mają szansę stworzyć stabilne podstawy do rozwoju zrównoważonych społeczności (ang. sustainable communities), miejsc o zdrowiej tkance społecznej, zapewniających rozwój lokalnego rynku pracy oraz budujących więzi międzyludzkie - komentuje Rafał Krenz z Centrum Badania Społeczności i Polityk Lokalnych CAL i Collegium Civitas, ekspert kampanii "Tu mieszkam, tu kupuję".

Eksperci kampanii "Tu mieszkam, tu kupuję" apelują o uruchomienie ogólnopolskiej debaty z udziałem władz samorządowych w ramach, której zostałyby ustalone kluczowe zasady wspierania lokalnych kupców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Makro RSS ALERT    /    sklepy spożywcze RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • AEROXF1 2012-04-20 06:22:13
    TERAZ SI EBUDZA? TROCHE ZA POZNO....TRZEBA BYLO WIECEJ WYDAWAC ZGODE NA WIELKOPOWIERZCHNIOWE SKLEPY, A BUDZA SIE TERAZ BO SKORO MALE SKLEPY NAJWIECEJ DAJA GMINA TO AUTOMATYCZNIA PRZY ICH ZNIKANIU ZNIKA PENSJA URZEDASA KTORY MNIEJ DOSTAJE... I DOBRZE WAM
  • hurt 2012-04-20 09:33:38
    No właśnie nie dobrze, bo tylo dzięki małym przedsiębiorstwom to państwo jakoś ciągnie. Experci to wiedzą , wiedzą też że sklepy padają, gorzej z politykami i urzędasami. w obecnej sytuacji jest już za późno. Plagi bankructwa już dotykają ogromenej ilości sklepów, a dyskontów już nie zamkną, Tymczasem rząd przygotowuje kolejne utrudnienia dla małych i średnich przedsiębiorstw - nowe podatki = zarżną rynek
  • Dynia 2012-04-20 10:53:42
    To co tu robić ? Emigracja tylko zostaje ?? A co z ludźmi po 40ce czy 50ce ?
  • paula 2012-04-23 16:32:10
    Makro wspiera mały handel windując ceny, taniej kupić w supermarkecie niż w Makro!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!