Badanie: Milenialsi nie są zainteresowani zakupami na stacjach paliw w niehandlowe niedziele
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 16-04-2018, 15:49

Zdaniem ekspertów, tego typu placówki nie mogą liczyć na zwielokrotnienie zysków w związku z wprowadzeniem ustawy. Klienci nie spełniają się tam zakupowo. Stacje oferują dość wąski asortyment i nie mogą go specjalnie uatrakcyjnić z uwagi na zbyt małą powierzchnię sprzedażową.
Z zebranych danych wynika, że w niedzielę wolną od handlu był mniejszy ruch na stacjach benzynowych. Krzysztof Łuczak, prezes firmy technologicznej Proxi.cloud, uważa, że w badanym okresie konsumenci nie byli jeszcze zbytnio przyzwyczajeni do ograniczeń w zakresie robienia zakupów. Z kolei stacje nie potrafiły przyciągnąć do siebie młodych ludzi, ale to jeszcze długo się nie zmieni z powodu ograniczonych możliwości sprzedażowych w tym segmencie.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
– Na zachowania zakupowe klientów mają wpływ różne czynniki. W tym wypadku istotna jest pogoda. W obie badane niedziele nie skłaniała konsumentów do wyjścia z domu. Ale, gdy zacznie się lato, zdecydowanie więcej osób będzie wyjeżdżało w dłuższe trasy i zatrzymywało się na stacjach. Obecność klientów rozłoży się równomiernie na wszystkie weekendy, bez względu na to, czy będzie obowiązywał zakaz handlu czy nie – mówi Sebastian Starzyński, prezes Instytutu Badawczego ABR SESTA.
Jak wyjaśnia dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia „Forum dialogu gospodarczego”, dzień niehandlowy to nie jest czas na robienie zakupów. Wizyty w czynnych placówkach mają raczej charakter nieplanowany. Odbywają się przy okazji spacerów lub np. z powodu brakującego w domu pieczywa. I zdaniem eksperta, to raczej szybko się nie zmieni. Nie powstanie liczący się nowy kanał dystrybucji detalicznej przy okazji „uhandlowienia” stacji paliwowych. Co najwyżej, delikatnie poprawi się wynik finansowy niektórych z nich.
– Patrząc na wykresy powtarzalności odwiedzin, widać, że przeważająca większość millenialsów była raz w ciągu dnia na stacji, 69% – w niedzielę z zakazem sprzedaży, a 70% – w tę drugą. Podobne wyniki są uzyskiwane w analizach ruchu w sieciach handlowych. Zwykle jedna wizyta wystarcza konsumentom w każdym sklepie. Sądzę, że z czasem nic się nie zmieni, bo stacje nie są specjalnie atrakcyjnym miejscem dla młodych ludzi, np. na spotkania towarzyskie – zaznacza prezes Łuczak.
więcej informacji:
- handel
- RSS
- ALERT
- stacje paliw
- RSS
- ALERT
- stacje benzynowe
- RSS
- ALERT
- niehandlowe niedziele
- RSS
- ALERT
- zakaz handlu w niedziele
- RSS
- ALERT
- Krzysztof Łuczak
- RSS
- ALERT
- Proxi.cloud
- RSS
- ALERT
- Sebastian Starzyński
- RSS
- ALERT
- ABR Sesta
- RSS
- ALERT
- Maria Andrzej Faliński
- RSS
- ALERT
- Forum dialogu gospodarczego
- RSS
- ALERT
Powiązane tematy:
-
Sieci handlowe z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki chcą otwierać nowe sklepy
-
Ptaszyński: Ceny zboża i mąki jeszcze bardziej wzrosną
-
Ekspert: Carrefour koncentruje się na rynkach obiecujących
-
Żabka: Strategia ESG jest korzystna dla firm
-
Ukraina: Dlaczego sklepy nie zarabiają mimo rekordowych obrotów?
-
IKEA z kampanią ekologiczną w Warszawie
-
Napływ Ukraińców zwiększa obroty handlu
-
Auchan sprzedaje polskie truskawki. Ile kosztują?
-
Z Grupą Eurocash współpracuje 10 tys. przedsiębiorców
-
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych? Chce tego Partia Razem
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)