Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Badanie: Na zakupy FMCG w internecie poświęcamy średnio ok. 177 zł i niecałe 30 minut

56%, Polaków kupiło produkty FMCG (artykuły spożywcze, kosmetyki oraz chemię gospodarczą) w internecie w ciągu ostatnich 6 miesięcy, a blisko połowa z nich zrobiła to więcej niż jeden raz - wynika z analiz Nielsene. “wE-COMMERCE” to nowy raport Nielsena o zakupach produktów spożywczych, kosmetycznych i chemicznych online.

Badanie: Na zakupy FMCG w internecie poświęcamy średnio ok. 177 zł i niecałe 30 minut
fot. unsplash

Autor: JS/portalspozywczy.pl
Data: 13-12-2019, 10:20

Kupujący e-FMCG to pod względem demograficznym przeciętny internauta, ale jeśli przyjrzymy się tym najbardziej aktywnym w e-FMCG (najwięcej zakupów, największe zróżnicowanie kupowanych kategorii produktowych i wykorzystywanych kanałów oraz najwyższa wartość koszyka) to częściej będą to kobiety w wieku 25 – 44 lata.

Zakupów online FMCG dokonują najczęściej na portalach, np. Allegro, Zalando (37%), w e-drogeriach, np. Rossmann, Drogeria Natura, Super-Pharm (24%), w e-marketach, np. Tesco, Auchan, Carrefour, Frisco (18%), e-aptekach, np. DOZ (11%), e-perfumeriach, np. Notino, Sephora, Douglas (8%). 

- Na zakupy FMCG w internecie poświęcamy średnio ok. 177 zł i niecałe 30 minut, choć co 4-tej osobie zajmuje to nieco dłużej. Wśród produktów spożywczych wybieramy przede wszystkim: kawę (61%), żywność dla zwierząt (58%) oraz herbatę (53%). W kosmetykach przeważają: żele pod prysznic (53%), perfumy i szampony (po 51%), zaś w chemii domowej: produkty do prania (64%), środki czystości (62%), a także płyny do naczyń (54%) - mówi Karolina Flaht - Soroka, Client Business Partner w firmie Nielsen.

Można się spodziewać, że liczba konsumentów kupujących FMCG online nadal będzie rosła – 56% aktualnie kupuje, natomiast zainteresowanie deklaruje 63% wszystkich internautów. Wzrost ten jest raczej umiarkowany, dlatego dalszego rozwoju sprzedaży online należy upatrywać nie tylko we wzroście penetracji, co również we wzroście częstotliwości zakupów. Dlaczego rozważamy zakupy FMCG online?

- Wygodna dostawa do domu bez konieczności dźwigania, szczególnie w przypadku zakupów w e-marketach (motyw dla 63% kupujących), atrakcyjne ceny produktów, najbardziej tych kupowanych w e-aptekach, e-perfumeriach czy na portalach (motyw około połowy kupujących), jak również oszczędność czasu, będąca uniwersalnym dla wszystkich kanałów motywem zakupów online, a także silna potrzeba rozsądnego kupowania, tzw. „smart shopping” (kontrolowania budżetu, bieżącego sprawdzania recenzji produktów, weryfikowania potrzeb z tym co jest w domu) to główne zalety kupowania przez internet, na jakie wskazują zwolennicy e-commerce w FMCG - podsumowuje autorka raportu.

Wciąż jednak część konsumentów nie dostrzega takich korzyści, zwracając jednocześnie uwagę na wady takie jak: brak możliwości dotknięcia, czy wypróbowania produktu przed zakupem oraz wysokie koszty dostawy. Wielu z nich przyznaje również, że sklepy internetowe są dla nich przede wszystkim źródłem informacji, odwiedzają je, ale nie dokonują zakupów, ponieważ chcą tylko zobaczyć, jak działają lub twierdzą, że nie znaleźli interesującego ich produktu.

Raport syndykatowy “wE- COMMERCE” na temat zakupów FMCG online obejmuje 3 kategorie produktów: spożywcze, kosmetyki oraz chemię domową. Raport przygotowany na podstawie badania omnibus oraz wywiadów online został opublikowany w grudniu br. Wybrane fragmenty raportu “wE - COMMERCE” dostępne są na życzenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    zakupy online RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.76.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!