Badanie: Najbardziej przepłaca się za wodę mineralną i przyprawy
Najbardziej nie opłaca się kupować drogiej wody mineralnej i przypraw - wynika z danych serwisu Business Insider, który sporządził listę produktów, za które klienci sklepów w USA najwięcej przepłacają w czasie codziennych zakupów - podaje wyborcza.biz.
To cenna porada, zwłaszcza w kontekście informacji sprzed kilku miesięcy, gdy brytyjskie dzienniki napisały, że Tesco i Asda - największe sieci supermarketów w kraju, sprzedają wodę pod marką własną, która pochodzi z kranu. Początkowo przedstawiciele Tesco zaprzeczali tym informacjom, podając, że ich woda pochodzi ze źródła we Francji. Jednak ostatecznie skapitulowali i przyznali, że woda nalewana jest z kranu. Jednocześnie polskie Tesco zapewniało, że wszystkie wody sprzedawane w Polsce pochodzą z ujęć głębinowych.
Bazylia, kolendra, curry czy ziele angielskie - przyprawy tradycyjnie zajmują wiele miejsca na sklepowych półkach. Marża na markowych przyprawach wynosi ponad 100 procent. Business Insider doradza rozważenie zakupu marek własnych - przyprawy są takie same, a zazwyczaj są dużo tańsze od znanych producentów. Podobną radę serwis ma dla fanów płatków śniadaniowych.
Wysoką marżę, wynoszącą ponad 60 proc., liczą też sobie sprzedawcy w USA za markową chemię gospodarczą - środki do mycia okien, preparaty do czyszczenia etc.
Ostatnią kategorią produktów, za którą klienci w USA przepłacają najbardziej, są pocięte i umyte warzywa - sałata albo marchewki. To także jeden z ostatnich hitów w polskich sieciach handlowych - zamiast kupować główkę sałaty rzymskiej za 3-4 złote, coraz więcej sieci proponuje gotowy zestaw sałat w plastikowym opakowaniu. Zazwyczaj kilka razy lżejszy i kilka razy droższy, niż gdybyśmy kupowali warzywa w całości.

CENY HURTOWE
woda mineralna