Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Badanie: Polscy konsumenci lubią mieć wybór i cenią różnorodność w handlu

Polscy konsumenci lubią mieć wybór i cenią różnorodność w handlu detalicznym. Z jednej strony chętnie robią zakupy w dyskontach, super- i hipermarketach, z drugiej – bardzo doceniają i darzą sentymentem małych sprzedawców. Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta” przygotowanego przez platformę MAM, konsumenci cenią każdy rodzaj sklepów za coś innego.

Badanie: Polscy konsumenci lubią mieć wybór i cenią różnorodność w handlu
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
Data: 19-06-2018, 11:03

Jak wynika z badania 80% Polaków uważa, że supermarkety są lepsze od małych sprzedawców ze względu na szeroki asortyment. Jednocześnie na przykład 58% z nas twierdzi, że lokalne sklepy wygrywają z tymi wielkoformatowymi ze względu na lepszą jakość obsługi klienta. 

Preferencje zakupowe Polaków to jasny i wyraźny sygnał dla wszystkich rodzimych (i nie tylko) detalistów, że różnorodność rynkowa w czasach nowoczesnego konsumenta jest po prostu niezbędna. Zarówno sklepy wielkoformatowe, dyskonty, jak i lokalni detaliści zajmują ważne miejsce w całym handlowym ekosystemie i odpowiadają na aktualne preferencje zakupowe Polaków.

Polacy robią swoje codzienne zakupy w kilku, a często nawet kilkunastu sklepach. Zatem zwiększanie udziału w rynku jednych sprzedawców kosztem drugich to w rzeczywistości zmniejszanie możliwości wyboru, który dla dzisiejszych konsumentów jest niezwykle ważny – tłumaczy Tomasz Dominik, Senior Business Development Manager platformy do obniżania i opłacania rachunków MAM. Jak wynika z przeprowadzonych przez nas badań, Polacy dostrzegają unikalne cechy zarówno sklepów wielkoformatowych, jak i małych detalistów ze względu na dostarczaną wartość dodaną, której poszukują i którą doceniają – dodaje.

Z badania wynika, że Polacy cenią sklepy wielkoformatowe oraz dyskonty przede wszystkim za szeroki asortyment produktów i usług (wskazania 80% badanych), a także za promocje oraz programy lojalnościowe (78%).

Supermarkety są zdaniem respondentów lepsze od małych sprzedawców także pod względem oferowanych cen (wskazania 78%), dogodnej lokalizacji i parkingu (70%), możliwości zamówienia online z odbiorem stacjonarnym w sklepie (66%) oraz możliwości dostarczenia zakupów do domu (60%).
Wraz z rozwojem nowych technologii, postępującą cyfryzacją oraz wzrostem znaczenia wolnego czasu konsumenci coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie daje e-commerce. Możliwość robienia zakupów online to naturalna konsekwencja zmian, jakie stale zachodzą zarówno w życiu konsumentów, jak i na rynku. Usługi te to wciąż domena dużych sieci handlowych, za którymi stoją międzynarodowe korporacje z odpowiednimi środkami finansowymi i niezbędnym know-how, szczególnie w obszarze logistyki i rozwiązań technologicznych. Zakupy online to jedna z nielicznych dodatkowych usług dużych sieci handlowych, za które konsumenci cenią ten rodzaj sklepów.

więcej informacji:

konsument RSS ALERT    /    polski konsument RSS ALERT    /    MAM RSS ALERT    /    smartkonsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.233.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!