Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Badanie: TNS Polska: 65 proc. Allegrowiczów nadaje paczki przez Pocztę Polską

Prawie 70 proc e-sprzedawców wybiera Allegro jako podstawowy kanał sprzedaży – to wnioski z ostatniego badania TNS Polska w firmach e-commerce” na zlecenie Poczty Polskiej. Z danych TNS wynika, że 65 proc. Allegrowiczów korzysta z usług narodowego operatora. Tylko 10 proc. wybiera InPost.
  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 09-11-2015, 12:35

Rynek e-commerce w Polsce opiera się przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców wybiera tę platformę jako podstawowy kanał sprzedaży – to wnioski z ostatniego badania TNS Polska w firmach e-commerce” na zlecenie Poczty Polskiej. Z danych TNS wynika, że 65 proc. Allegrowiczów korzysta z usług narodowego operatora. Tylko 10 proc. wybiera InPost.

Najchętniej wybieraną platformą do e-sprzedaży jest Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców jest na niej obecnych. Na drugim miejscu są własne sklepu internetowe i portale aukcyjne inne niż Allegro.
E-przedsiębiorcy obecni na Allegro najchętniej korzystają z małych paczek do 1 kg. Cena takich przesyłek przy zamówieniu pakietów spada nawet poniżej 3,6 zł netto i uwzględnia już koszt opakowania. Potwierdzają to wyniki Poczty Polskiej, która od września oferuje dla klientów prowadzących sprzedaż wysyłkową, cztery warianty oferty „Pakiet POLECONY eCommerce” z wagą do 1 kg. Poczta wprowadziła taką możliwość wysyłki jako odpowiedź na ofertę konkurencji.

Z badania TNS Polska wynika także, że grupa „Klienci Poczty Polskiej” nadaje za jej pośrednictwem około 65 proc. przesyłek o masie do 1 kg. Z kolei badani „ Klienci konkurencji” wysyłają przesyłki do 1 kg korzystając z DPD/Siódemka (około 21 proc.), DHL (18 proc.) i UPS (17 proc.). InPost na Allegro wybiera 10 procent e-sprzedawców.

Badanie TNS Polska zrealizowane dla Poczty Polskiej wskazuje także, że dla e-sklepów przy wyborze firmy obsługującej wysyłkę towarów do klientów najbardziej liczy się cena oferowanych usług. Istotny jest także gwarantowany czas doręczenia – to jeden z kluczowych czynników wyboru operatora logistycznego. Najpopularniejsze usługi dodatkowe to monitoring przesyłek oraz możliwość otrzymania informacji o doręczeniu przesyłki.

Opcje wysyłek udostępniane klientom i jednocześnie najczęściej przez nich wybierane to przede wszystkim paczka i kurier. Klienci Poczty Polskiej dużo częściej niż klienci konkurencji oferują również różne formy listów i paczek z opcją pobranie.

Badanie TNS Polska dla Poczty Polskiej pokazuje także gotowość do zmiany operatora logistycznego przez e-sklepy. 75 proc e-sklepów na co dzień korzystających z usług logistycznych konkurencji deklaruje gotowość skorzystania z oferty wysyłkowej Poczty Polskiej.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • herman 2015-11-10 09:31:23

    mało kto woli wysyłac standardowa paczke zamiast zwyczajnie przesłac ja in postem do paczkomatu

    Odpowiedz
  • embrace 2015-11-10 09:32:39

    dominuja rozmiarem to dlatego ale konkurencja bardzo szybko się rozwija i zagarnia coraz wieksza czesc segmentu e-commerce

    Odpowiedz
  • limaSoN 2015-11-10 09:34:01

    niestety ale poczta polska za chwile będzie zmuszona derastycznie podniesc ceny swiadczonych usług gdyz nie będzie mogła wyrobic cfinansowo przy takich przetargach jakie wygrywa

    Odpowiedz
  • gREW 2015-11-12 11:20:09

    zawsze jak przychodze na poczte to ta przemiła pani w okieneczku do którego przepycham się od 30 minut zasypuje mnnie stosem formularzy i oplat. Nie dziekuje

    Odpowiedz
  • trolley 2015-11-12 12:19:00

    dzięki współpracy prywatnego operatora z allegro udało sie wprowadzić praktycznie najniższy próg kosztów przesyłki, co mnie jako stałego zakupowicza bardzo ucieszyło.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!