Badanie: TNS Polska: 65 proc. Allegrowiczów nadaje paczki przez Pocztę Polską
Rynek e-commerce w Polsce opiera się przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców wybiera tę platformę jako podstawowy kanał sprzedaży – to wnioski z ostatniego badania TNS Polska w firmach e-commerce” na zlecenie Poczty Polskiej. Z danych TNS wynika, że 65 proc. Allegrowiczów korzysta z usług narodowego operatora. Tylko 10 proc. wybiera InPost.
Najchętniej wybieraną platformą do e-sprzedaży jest Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców jest na niej obecnych. Na drugim miejscu są własne sklepu internetowe i portale aukcyjne inne niż Allegro.
E-przedsiębiorcy obecni na Allegro najchętniej korzystają z małych paczek do 1 kg. Cena takich przesyłek przy zamówieniu pakietów spada nawet poniżej 3,6 zł netto i uwzględnia już koszt opakowania. Potwierdzają to wyniki Poczty Polskiej, która od września oferuje dla klientów prowadzących sprzedaż wysyłkową, cztery warianty oferty „Pakiet POLECONY eCommerce” z wagą do 1 kg. Poczta wprowadziła taką możliwość wysyłki jako odpowiedź na ofertę konkurencji.
Z badania TNS Polska wynika także, że grupa „Klienci Poczty Polskiej” nadaje za jej pośrednictwem około 65 proc. przesyłek o masie do 1 kg. Z kolei badani „ Klienci konkurencji” wysyłają przesyłki do 1 kg korzystając z DPD/Siódemka (około 21 proc.), DHL (18 proc.) i UPS (17 proc.). InPost na Allegro wybiera 10 procent e-sprzedawców.
Badanie TNS Polska zrealizowane dla Poczty Polskiej wskazuje także, że dla e-sklepów przy wyborze firmy obsługującej wysyłkę towarów do klientów najbardziej liczy się cena oferowanych usług. Istotny jest także gwarantowany czas doręczenia – to jeden z kluczowych czynników wyboru operatora logistycznego. Najpopularniejsze usługi dodatkowe to monitoring przesyłek oraz możliwość otrzymania informacji o doręczeniu przesyłki.
Opcje wysyłek udostępniane klientom i jednocześnie najczęściej przez nich wybierane to przede wszystkim paczka i kurier. Klienci Poczty Polskiej dużo częściej niż klienci konkurencji oferują również różne formy listów i paczek z opcją pobranie.
Badanie TNS Polska dla Poczty Polskiej pokazuje także gotowość do zmiany operatora logistycznego przez e-sklepy. 75 proc e-sklepów na co dzień korzystających z usług logistycznych konkurencji deklaruje gotowość skorzystania z oferty wysyłkowej Poczty Polskiej.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Shopee zacieśnia współpracę z Pocztą Polską. Gdzie będzie można odebrać przesyłkę?
-
Poczta Polska przywraca doręczanie listów poleconych
-
InPost wprowadzi dwucyfrową podwyżkę cen usług dla Allegro
-
Na GPW kurs Allegro spadł najniżej w historii
-
Poczta Polska sprzedaje nieruchomość w stolicy. Cena wywoławcza: 110 mln zł!
-
Poczta Polska ostrzega przed nową metodą wyłudzania pieniędzy na przesyłkę pobraniową
-
Poczta Polska wynajmuje powierzchnię w nowym Panattoni Park Kalisz
-
Roszady personalne, tarcza w walce z inflacją, bojkot konsumencki - czyli I kwartał w handlu
-
Allegro finalizuje duże przejęcie. Za 881 mln euro!
-
Poczta Polska prześle na Ukrainę paczki humanitarne o masie do 20 kg za darmo
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (6)
mało kto woli wysyłac standardowa paczke zamiast zwyczajnie przesłac ja in postem do paczkomatu
Odpowiedzdominuja rozmiarem to dlatego ale konkurencja bardzo szybko się rozwija i zagarnia coraz wieksza czesc segmentu e-commerce
Odpowiedzniestety ale poczta polska za chwile będzie zmuszona derastycznie podniesc ceny swiadczonych usług gdyz nie będzie mogła wyrobic cfinansowo przy takich przetargach jakie wygrywa
Odpowiedzzawsze jak przychodze na poczte to ta przemiła pani w okieneczku do którego przepycham się od 30 minut zasypuje mnnie stosem formularzy i oplat. Nie dziekuje
Odpowiedzdzięki współpracy prywatnego operatora z allegro udało sie wprowadzić praktycznie najniższy próg kosztów przesyłki, co mnie jako stałego zakupowicza bardzo ucieszyło.
Odpowiedz