Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Badanie: Za zakupy online Polacy płacą najczęściej bezgotówkowo

Kupując online, Polacy wolą używać metod bezgotówkowych, a zjawisko to wpisuje się w ogólny trend panujący w innych europejskich krajach. Co ciekawe, preferujemy jednak nieco inne instrumenty płatnicze niż pozostali mieszkańcy kontynentu.

Badanie: Za zakupy online Polacy płacą najczęściej bezgotówkowo
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 01-10-2018, 11:11

Z raportu Bisnode wynika, że liczba sklepów internetowych zarejestrowanych w styczniu 2018 roku w naszym kraju wyniosła 29 tysięcy. Dynamikę rozwoju rynku najlepiej obrazuje fakt, że mamy tu do czynienia ze wzrostem rzędu 34 proc. na przestrzeni zaledwie pięciu lat. Rozwój rynku zakupów internetowych wiąże z konsekwentnym wzrostem płatności bezgotówkowych oraz coraz powszechniejszym korzystaniem z bankowości internetowej i mobilnej.

Jak wynika z najnowszego raportu NetB@nak opublikowanego przez Związek Banków Polskich na a koniec II kwartału 2018 roku liczba rachunków klientów posiadających dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła blisko 36,5 miliona, z czego 16,79 miliona stanowili klienci, którzy się przynajmniej raz w miesiącu logują się do bankowości elektronicznej. Z tej grupy ponad 9 mln użytkowników ma dostęp do bankowości mobilnej, a aż 7,24 mln aktywnie korzystało z bankowej aplikacji mobilnej. W porównaniu do danych na koniec marca 2018 r. oznacza to wzrost o 15 proc.

Kondycja polskiego e-commerce jest również całkiem silna, jeśli porównać ją do stanu rynku europejskiego. Według danych z końca 2017 r. rodzime sklepy online stanowiły 5,2 proc wszystkich tego typu podmiotów z całego kontynentu. 

Bezgotówkowe metody płatności ostatnio mocno zyskały jeśli chodzi o popularność w polskim społeczeństwie. E-commerce jest rynkiem, na którego przykładzie można bez trudu zaobserwować skutki tego zjawiska. Według raportu „Omnicommerce. Kupuję wygodnie” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, Polacy  kupując w Internecie najczęściej wybierają szybki przelew typu pay-by-link. Taką odpowiedź wskazało 33 proc. badanych osób. Podobną popularnością cieszy się przelew tradycyjny z wynikiem 32 proc. Na trzecim miejscu plasuje się płatność kartą przy zamówieniu, na którą wskazało 31 proc. ankietowanych.

Jak widać trzy najpopularniejsze metody to rozwiązania z obszaru płatności bezgotówkowych. Dopiero na czwartym miejscu znalazła się forma zakładająca płatność gotówką przy odbiorze czyli wysyłka za pobraniem.

Odchodzenie od pieniędzy w formie papierowej, jako środka płatniczego przy e-zakupach wpisuje się w ogólny trend panujący w całej Europie. Od pozostałych mieszkańców kontynentu różnimy się jednak preferowanymi sposobami płatności bezgotówkowej. W tym kontekście, przeciętny Europejczyk najchętniej wybiera nie pay-by-link, a trzecią pod względem popularności w Polsce - kartę, dzięki której uiszcza należność za zakup przy składaniu zamówienia.

Oprócz wygody i szybkości transakcji, jakie gwarantują metody bezgotówkowe, ważny jest również aspekt bezpieczeństwa, który w nie mniejszym stopniu może zachęcać polskiego konsumenta do korzystania z tego typu form płatności. W tym kontekście przytoczyć można mechanizm Chargeback, który pozwala odzyskać użytkownikowi karty pieniądze w przypadku nieotrzymania zamówionego online przedmiotu lub jego niezgodności z opisem przedstawionym w ofercie. Przelewy pay-by-link, z kolei definiują z góry konta odbiorcy, co zabezpiecza wysyłającego przed dokonaniem zapłaty na niewłaściwe konto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    płatność bezgotówkowa RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!