• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Bdsklep.pl: Wzrost sprzedaży zdrowej żywności i artykułów spożywczych dla dzieci

Bdsklep.pl przebadał dane sprzedażowe z ostatnich kilku lat. Z analizy wynika, że trendem ostatnich lat jest wzrost zainteresowania e-konsumentów kategorią zdrowa żywność oraz artykułów spożywczych dla dzieci. Szczególnie w przypadku tej pierwszej zmiana jest diametralna.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2016, 15:07
Bdsklep.pl: Wzrost sprzedaży zdrowej żywności i artykułów spożywczych dla dzieci
Fot. shutterstock

Z analizy danych sprzedażowych serwisu bdsklep.pl wynika, że  wyprzedaże, święta, okres wakacyjny to nadal czas, który przyciąga e-konsumentów, ale różnice w porównaniu do pozostałych miesięcy nie są już tak duże, jak jeszcze całkiem niedawno, a szczególnie w przypadku produktów spożywczych, będących jedną z największych kategorii w bdsklep.pl.

- Jeszcze kilka lat temu widzieliśmy wyraźny skok sprzedaży pod koniec roku, czyli przed świętami. Nasi klienci zamawiali więcej i częściej, wybierając produkty, które przydadzą się w tym okresie, a szczególnie artykuły spożywcze. W listopadzie i grudniu udział sprzedaży tego asortymentu wzrastał nawet o ponad 80 proc. w porównaniu do średniej innych miesięcy. Ostatnie dwa lata pokazują jednak wyraźne, postępujące wypłaszczenie tych wartości poprzez spowolnienie dynamiki wzrostu udziału kategorii do 40 proc. w 2014 roku i praktycznie zanikowi w 2015. Dodatkowo pod koniec 2014 i przez pierwsze kilka miesięcy 2015 poziom sprzedaży spożywki był bardzo wyrównany. Analogiczna sytuacja miała miejsce na przełomie 2015 i 2016 roku. W tym przypadku możemy mówić już o trendzie, który prognozujemy będzie miał miejsce także w grudniu tego roku – mówi Rafał Jackiewicz, Kierownik Marketingu bdsklep.pl.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Podobne zmiany są zauważalne także w przypadku chemii domowej. Święta nie są już kluczowym okresem sprzedaży tego asortymentu. Klienci kupują też chętnie wodę i napoje, które ilościowo stanowią około 15 proc. produktów w ich koszykach. 

Jak podaje bdsklep.pl trendem ostatnim lat jest także wzrost zainteresowania e-konsumentów tego sklepu kategorią zdrowa żywność oraz artykułów spożywczych dla dzieci. Szczególnie w przypadku tej pierwszej zmiana jest diametralna. Jeszcze w 2015 roku zdrowa żywność stanowiła zaledwie niecałe 2 proc. koszyka. W bieżącym roku to blisko 9,5 proc. Porównując np. 2012 do 2013 roku było to odpowiednio blisko 2000 proc. i ponad 6200 proc. Choć w kolejnych okresach te liczby nie są tak spektakularne, to kategoria nadal rośnie. Na uwagę zasługuje także czas, kiedy zauważalna jest wzmożona sprzedaż artykułów.

Ostatni rok pokazuje, że klienci bdsklep.pl coraz chętnie wybierają artykuły spożywcze dla dzieci. O powyższym świadczy zmiana udziału produktów z tej kategorii w koszyku – z niewiele ponad 2 proc. przez ostatnie 4 lata do ponad 10 proc. w tym roku.

Bdsklep.pl to internetowy pasaż handlowy, oferujący klientom ponad 140 000 produktów.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!