• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Biedronka: 6,5-proc. wzrost sprzedaży LFL w I kwartale

Przychody sieci Biedronka w I kwartale br. wyniosły 3,4 mld euro, co oznacza wzrost o 3,9 proc. rdr. W krajowej walucie przychody wzrosły o 9,2 proc. rdr. Sprzedaż LFL wzrosła o 6,5 proc.
  • Autor: PAP Biznes / portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2021, 21:38
Biedronka: 6,5-proc. wzrost sprzedaży LFL w I kwartale
Biedronka to 3.130 sklepów; fot. shutterstock.com
  • Przychody całej grupy Jeronimo Martins wzrosły w pierwszym kwartale 2020 roku o 1,5 proc. do 4,786 mld euro.
  • CAPEX grupy Jeronimo w pierwszym kwartale wyniósł 78 mln euro wobec 90 mln euro przed rokiem.
  • Jeronimo podało, że podobnie jak w 2020 roku, oczekuje się, że w Polsce krajowa konsumpcja prywatna będzie najmocniejsza ze wszystkich rynków grupy.

EBITDA Biedronki wyniosła 286 mln euro (wzrost o 3,1 proc. rdr w euro). Marża EBITDA wyniosła 8,4 proc. wobec 8,5 proc. rok wcześniej.

Przychody całej grupy Jeronimo Martins wzrosły w pierwszym kwartale 2020 roku o 1,5 proc. do 4,786 mld euro. EBITDA wyniosła 322 mln euro, co oznacza wzrost o 4 proc. rdr. Zysk netto grupy wzrósł w pierwszym kwartale 2021 roku o 66,3 proc. do 58 mln euro. Marża EBITDA grupy wyniosła 6,7 proc. wobec 6,6 proc. w I kwartale 2020 roku.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

100 nowych sklepów Biedronka

"Ze względu na sezonowość działalności w pierwszym kwartale obroty są najniższe. Niemniej jednak te wyniki są zachęcające i wzmacniają naszą pewność, że wszystkie nasze marki będą odpowiadać na preferencje konsumentów i dostarczać zyskowny wzrost w 2021 roku" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Pedro Soares dos Santos. 

Jeronimo Martins podtrzymało prognozy dotyczące 2021 roku, zaprezentowane podczas przedstawienia wyników za 2020 rok.
 
JM zakładał wówczas, że tegoroczne nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 700 mln euro, z czego 60 proc. dotyczyć będzie sieci Biedronka.
 
Jak podawano w marcu, plan zakłada otwarcie ok. 100 nowych sklepów Biedronka netto (ok. 50 proc. w mniejszym formacie) i modernizację 250-300 placówek.
 
CAPEX grupy Jeronimo w pierwszym kwartale wyniósł 78 mln euro wobec 90 mln euro przed rokiem.

Mocna krajowa konsumpcja w Polsce

Jeronimo podało, że podobnie jak w 2020 roku, oczekuje się, że w Polsce krajowa konsumpcja prywatna będzie najmocniejsza ze wszystkich rynków grupy. Inflacja żywności powinna pozostać niska pomimo wpływu podatku handlowego i opłaty cukrowej.
 
Jeronimo Martins oceniało w marcu, że w tym roku możliwe jest utrzymanie marży EBITDA w Biedronce, pomimo presji wynikającej m.in. z podatku handlowego.
 
Na koniec marca tego roku sieć Biedronka liczyła 3.130 sklepów, o 120 więcej niż rok wcześniej.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!