• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Biedronka będzie supermarketem. Czy Piotr i Paweł, Stokrotka i Polomarket powinny się bać?

- Biedronka, największa polska sieć handlowa, przeprowadza rebranding i zmienia swoje logo. Zmiana w rzeczywistości jest niewielka. Chodzi raczej o poważne repozycjonowanie marki, a celem jest zabranie rynku supermarketom - uważa Jarosław Filipek, prezes firmy Codes Strategie.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-01-2012, 10:32
Biedronka będzie supermarketem. Czy Piotr i Paweł, Stokrotka i Polomarket powinny się bać?
Biedronka posiada około 1800 sklepów w Polsce, docelowo, do roku 2015, ma ich być 3000

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jego zdaniem, rebranding Biedronki ma w rzeczywistości na celu transformację z dyskontu w supermarkety, na co spółka posiada wystarczające zasoby finansowe.

- To zupełnie inna klasa obiektów handlowych, w których serwis, czyli układ sklepu, jakość obsługi, jakość towarów, oznakowanie i ergonomia muszą być na odpowiednim poziomie. W połączeniu z jakością produktów, taka strategia może przynieść dodatkowy wzrost efektywności firmy - ocenia Jarosław Filipek. I dodaje, że rebranding jako zmiana pozycji konkurencyjnej i rynku działania, jest naturalną koniecznością i perspektywą rozwoju lidera.

Dalsza część artykułu (89%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • HPF 2012-01-18 14:17:54

    Zmiany, które można o kant d... potłuc. Szczycą się (JM/Biedronka), jacy są to oni ohh i ahh do klienta, jak mu chcą zrobić dobrze itp. A prawda jest taka, że 99,9% klientów ma w głębokim poważaniu ich zmiany logo i wystrój. Dodatkowo jakiś tam procent klientów również umie liczyć swoje pieniądze i wie, że wiele produktów nawet lepsze jakości niż w Biedronce można kupić o konkurencji, która co najważniejsze nie robi żadnych problemów by za swoje zakupy zapłacić kartą. Jeżeli \"mądre głowy\" z JM/Biedronki chcą naprawdę do siebie przyciągnąć nowych klientów przede wszystkim trzeba przestać się bać kart płatniczych i przestać podnosić lament jakie to prowizje interchange są w Polsce bandyckie (na marginesie są, ale to zupełnie inna para kaloszy). Konkurencja karty przyjmuje i nie trwoni łez, że tyle i tyle muszą odpalić organizacji płatniczej. Biedrona nie zbiednieje a może zyskać, ale do tego trzeba umieć używać to co mamy w głowie tj. mózgu. Ja póki co na zakupy się tam nie wybieram - konkurencja, która jest obok oferuje to samo, ale i lesze rzeczy za te same pieniądze bądź mniejsze i co najważniejsze nie zmusza mnie do tego abym co chwili latał do bankomatu. Zdrowia wszystkim życzę.

    Odpowiedz
  • lukka 2012-01-18 14:32:57

    szybko wrócą do sprawdzonego modelu... Polska to nadal biedny kraj, gdzie ludzie potrzebują tanich sklepów, a nie pięknych... większość sklepów maja na prowincji a tam liczących każdy grosz jeszcze więcej... wina po 50pln jak i towary \"z górnej półki\" w Biedronce sie nie sprawdzą, a większość klientów wprowadza w zakłopotanie (50pln wydają na kilka dni na jedzenie)... reasumując, Biedronka swoja potęgę zbudowała na cenach i ceny ta potęgę mogą obalić...

    Odpowiedz
  • jsw 2012-01-18 14:54:21

    E tam supermarket bez stoiska ze świeżym mięsem i nielicznymi warzywami. To jest ściema pracowali na dumpingowych marżach tyle że konkurencja przetrwała możliwości stonki. Zmiana idzie jedynie w tym kierunku by podnieść ceny!!!! UWAGA PODNOSIMY CENY!!!

    Odpowiedz
  • pl 2012-01-18 15:20:06

    Witam Ja jestem klientem Biedronki i mi to nie przeszkadza, że nie można płacić kartą. Jestem można powiedzieć z prowincji miasto 25k mieszkańców i jest u nas 3 biedronki, lidl, Carfour, Stokrotka, 2 Lewiatanych i jeden duży własny market kiedyś współdzielony z LiderPrice, a teraz powstaje Kaufland i mówi się jeszcze o budowie Tesco czyli w takim małym mieście jest miejsce na tyle marketów czyli ludzie mają pieniądze, ale dodam że najwięcej ludzi zawsze jest pod tymi biedronkami. Do biedronki ludzie szli zawsze bo tanio i robili dużo promocji, gdzie inne sklepy takich nie dawały ale od roku widzę, że i w biedronce ceny nie są już tak atrakcyjne jak kiedyś. Jest to wina albo cen paliw albo przygotowanie przed tą zmianą w supermarkety. W biedronce jest jeden problem oni budowali male sklepy ciasne i parkingi male i ciasne jak oni z tego chcą zrobić coś marketowego. Mi się podoba na przykład Lidl ma duże sklepy i duże parkingi. W środku jest ładnie i dużo towaru, a mimo tego jest to dyskont. Chodź ceny mają teraz też nie ciekawe ale towar lepszy i denerwuje mnie to, że stawiają na te badziewia przemysłowe.

    Odpowiedz
  • mądry Polak przed szkodą ? 2012-01-18 16:16:54

    a co właściwie można kupic w Biedronie , bo byłem u siebie w takiej już po remodelingu , nowej , pachnącej itp. i dalej dla mnie nic tam nie ma !!! Wolę Lidla ze względu na warzywa

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!