Biedronka już od wielu lat aktywnie wspiera akcje promujące czytelnictwo. Tym razem, z okazji przypadającego w dniu 23 kwietnia Międzynarodowego Dnia Książki sieć postanowiła dodatkowo symbolicznie obdarować miłośników literatury. W ramach książkowej akcji promocyjnej każda osoba, która w dniach 22-23 kwietnia (sobota – niedziela lub do wyczerpania zapasów) kupi w sklepie Biedronka dowolną książkę lub ich zestaw, otrzyma w prezencie różę. Jest to nawiązanie do katalońskiej tradycji, zgodnie z którą tego dnia hiszpańskie kobiety były obdarowywane przez mężczyzn czerwonymi różami, w zamian odwdzięczały im się prezentami książkowymi.
Biedronka przygotowała na tę okazję specjalną ofertę, w której znalazł się duży wybór książek różnych gatunków, w tym: poradniki, literatura faktu, biografie, kryminały i fantastyka oraz literatura obyczajowa i pięknie ilustrowane książki dla dzieci.
W specjalnej ofercie przygotowanej na Światowy Dzień Książki dostępne są także klasyczne dzieła z kanonu literatury światowej, m.in.:
„Wichrowe wzgórza” E. Bronte,
„Mistrz i Małgorzata” M. Bułhakowa,
„Wielki Gatsby” – F.S. Fitzgeralda,
„Lolita” V. Nabokowa,
„Sto lat samotności” i „Miłość w czasach zarazy” G.G. Marqueza,
„Gra w klasy” J. Cortazara,
„Hobbit” J.R.R. Tolkiena,
„Paragraf 22” J. Hellera,
„Rok 1984” G. Orwella,
„Buszujący w zbożu” J.D. Salingera,
„Ojciec chrzestny” M. Puzo,
„Lot nad kukułczym gniazdem” K. Kesey’a,
Od 2009 r. Biedronka prowadzi regularną sprzedaż książek. W sklepach sieci powstała wówczas strefa Rozrywki, do której co dwa tygodnie trafia specjalnie wyselekcjonowana oferta tytułów, bazująca na najnowszych trendach literackich i nowościach wydawniczych. Sieć prowadzi także akcje specjalne, np. od 2014 r. wprowadzając do oferty książki nominowane do nagrody NIKE oraz angażuje się w wydarzenia promujące czytelnictwo, takie jak np. projekt „Książka na św. Jana”, zainicjowany przez Press Club Polska.
Kolejnym krokiem w działalności sieci sklepów Biedronka w zakresie szerzenia idei czytelnictwa wśród klientów jest konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, którego równoległym celem jest również promocja utalentowanych pisarzy i ilustratorów, których prace nie były wcześniej publikowane. Obecnie trwa trzecia edycja konkursu.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (0)