Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Biedronka i Lidl to mistrzowie komunikacji. Wyłania się jednak nowy lider!

Jak sieci handlowe prowadzą swoje działania reklamowo-komunikacyjne w czasach nowej rzeczywistości? Na jaki przekaz postawił handel? Kto robi to najlepiej? - mówi Wojtek Walczak, dyrektor strategiczny agencji Plej.

Biedronka i Lidl to mistrzowie komunikacji. Wyłania się jednak nowy lider!
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 29-07-2020, 09:59

W czasie lockdownu działania komunikacyjne zastąpiły reklamę. Jak sieci spożywcze radzą sobie w nowej rzeczywistości?

Wojtek Walczak: Po działaniach reklamowych sieci handlowe widać, że wróciły do nowej normalności, a pozostałości lockdownu to już praktycznie tylko maseczki na twarzach klientów sklepów. Wróciły na dobre Soboty Lidla, Rzeźnik Cen, promocje Aldi oraz okazje i gratisy Biedronki. W komunikacji czuć jeszcze oczywiście akcenty związane z bezpieczeństwem, ale ze wszystkiego przebija zdecydowanie komunikacja promocyjna i neutralność w stosunku do COVID-19. Można by wręcz pokusić się o stwierdzenie, że zakupy znowu zaczęły przynosić nam radość równą nawiązaniem bardzo bliskich relacji w kolejce do kasy. To po raz kolejny pokazuje, jak krótką pamięć ma konsument i jak szybko chce wrócić do tego, co zna i lubi.

Na jaki przekaz postawił handel?

Na połowę 2020 roku główne trendy społeczne są trzy: lokalność, smart shopping i mobile. I to one będą kształtować komunikację sieci w następnych sezonach. Oczywiście żaden z nich nie jest nowy, każdy już miał swój czas na naszym rynku, natomiast teraz stają się ponownie wybijającymi się komunikatami, których oczekuje konsument. Zamykając to w jedno zdanie: ważne dzisiaj jest dawać możliwość kupowania lokalnych produktów, w dobrych cenach i promocjach, zarówno fizycznie w sklepie, jak i za pomocą smartfona. Przykładem takiego działania są Lidlowe ceny, które w jasny sposób komunikują smart shopping, a na poziomie asortymentu mamy poczucie kupowania „od swoich”. Przykładem mobilności jest zdecydowanie Żabka, której aplikacja może być wzorem dla każdej innej sieci, nie tylko spożywczej.

Więcej czytaj na www.dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    komunikacja RSS ALERT    /    Wojtek Walczak RSS ALERT    /    Plej RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.222.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!