Biedronka i Lidl walczą o konsumentów w sezonie grillowym
- Autor: MondayNews.pl
- Data: 14-06-2017, 10:21

Badane sieci traktują nadchodzący długi weekend jako tzw. mikrosezon na grillowanie, ale ich strategie promocyjno-asortymentowe wyraźnie się od siebie różnią. W gazetce Biedronki do 14.06 trwa akcja specjalna „Czas na grill”, która zajmuje 6 stron. Aż 3 z nich przedstawiają mięsa i wędliny, 2 – napoje, a 1 – sosy. Lider rynku dyskontowego postawił więc na promowanie żywności. Z kolei, Lidl w swojej publikacji, obowiązującej od 12.06, poświęcił zaledwie 1 stronę na kubeczki, talerzyki jednorazowe, tacki na grilla oraz piankę do czyszczenia tego urządzenia.
– Przed zeszłoroczną majówką koszyk grillowy Biedronki kosztował 75,04 zł, a Lidla – 84,65 zł. Wówczas różnica sięgała ok. 10 zł. Tym razem dysproporcja wyniosła niecałe 3 zł, mimo tego że porównaliśmy ze sobą o 6 produktów więcej, niż w poprzednim sezonie grillowym. Koszyk portugalskiego konsorcjum Jerónimo Martins ma wartość 94,40 zł i jest o około 3% tańszy od Lida, którego cena wynosi 97,25 zł. Moim zdaniem, Lidl zauważył różnice cenowe u konkurenta i sprawnie je niweluje – mówi Sebastian Starzyński, prezes instytutu badawczego ABR SESTA.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Trzeba zauważyć, że w Lidlu i w Biedronce aż 6 na 18 produktów na grilla ma identyczne ceny. W celu porównania ich ze sobą, wszystkie są przeliczone do tej samej gramatury. Pomidory zwykłe luz 1 kg kosztują w obu sieciach 3,99 zł. Chleb zwykły 400 g lub 500 g – 1,59 zł (za 500 g). Piwo jasne 4x500 ml puszka (czteropak) – 7,16 zł. Węgiel drzewny do grilla 2,5 kg – 6,99 zł. A Coca-Cola Regular napój gazowany 1,75 l lub 2 l pet – 4,45 zł (za 2 l). Z kolei, za Karkówkę świeżą bez kości 1 kg trzeba zapłacić w Biedronce 9,89 zł, a w Lidlu – 9,99 zł. Pozostałe artykuły częściowo są droższe w jednej sieci albo w drugiej.
– Należy pamiętać o tym, że cena koszyka jest wypadkową wartości poszczególnych produktów. Natomiast, klient oczywiście najbardziej zyska, kupując pewne artykuły w Biedronce, a inne w Lidlu. W rzeczywistości jednak konsumenci zwykle nie mają czasu na porównywanie ceny każdego z towarów. Skorzystanie z promocji jest bardziej kwestią przypadku, niż wynikiem długotrwałej analizy z kartką i ołówkiem w ręku – zauważa Sebastian Starzyński.
W Biedronce opłaca się kupić takie produkty, jak Kiełbasa śląska 1 kg (9,90 zł vs 12,90 zł w Lidlu), Kaszanka 1kg za 6,65 zł (8,98 w Lidlu) czy też Musztarda sarepska 175-200 g za 0,94 zł, natomiast w Lidlu za 1,19 zł. Ponadto, Biedronka oferuje tańszy Ketchup łagodny ok. 500 g w kwocie 2,12 zł (3,32 w Lidlu) i niższą cenę na Podpałkę w kostkach 32 szt. (0,99 zł vs 1,18 zł w Lidlu) oraz Tacki na grilla aluminiowe duże za 7,98 zł (9,99 zł u konkurenta).
Powiązane tematy:
-
Biedrona i Caritas Polska wspierają potrzebujących seniorów
-
Lidl Polska kusi premią. 600 zł za pracę w wakacyjnym kurorcie
-
P&G, Polska Fundacja Olimpijska oraz Biedronka wspólnie będą promować sport
-
Biedronka rozwija sieć w Poznaniu. Co klienci będą mogli kupić taniej?
-
Właściciel Lidla i Kauflandu chwali się rocznymi wynikami
-
Truskawki w Biedronce. Ile kosztują?
-
Lidl, Biedronka i Aldi mają sposoby na niższe ceny żywności
-
Dino, Biedronka, Eurocash. Które sieci najlepiej poradziły sobie w I kwartale
-
Lidl walczy o wartość koszyka i użytkowników aplikacji. Rozda im 10 zł na zakupy
-
Biedronka: chipsy Lay’s zniknęły z półek. Negocjacje z producentem trwają już pół roku
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)