Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Biedronka: możliwe utrzymanie marży EBITDA, mimo podatku handlowego

Jeronimo Martins ocenia, że w tym roku możliwe jest utrzymanie marży EBITDA w Biedronce, pomimo presji wynikającej m.in. z podatku handlowego - poinformowali przedstawiciele grupy podczas telekonferencji.

Biedronka: możliwe utrzymanie marży EBITDA, mimo podatku handlowego
Biedronka: możliwe utrzymanie marży EBITDA; fot. shutterstock.com

Autor: PAP
Data: 04-03-2021, 12:06

"Celem jest ochrona rentowności na poziomie EBITDA i uważamy, że to jest możliwe" - powiedziała podczas czwartkowej telekonferencji Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins.

Jak dodała, Biedronka chce chronić rentowność, nie tracąc konkurencyjności.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dyrektor wskazała jednocześnie, że inflacja żywności w Polsce jest niska, a od stycznia wprowadzono podatek handlowy.

"Podatek handlowy nie jest zaskoczeniem. Wiedzieliśmy, że prędzej czy później się pojawi. Dostosowywaliśmy się do tego stopniowo. (...) Mamy wiele możliwości mitygowania jego wpływu, nie tylko na poziomie miksu marżowego, ale i poprzez program efektywności i jego inicjatywy" - powiedziała.

Pytana, czy skutkiem wprowadzenia podatku będzie wzrost cen, odpowiedziała, że prawdopodobnie przedsiębiorstwa handlowe będą do tego w pewnym stopniu zmuszone. Jak powiedziała, Biedronka chce jednak, by to było bardziej zbilansowane i będzie podejmować w tym celu różne działania.

EBITDA Biedronki w 2020 roku wyniosła 1,252 mld euro, co oznacza wzrost o 5,7 proc. rdr. Marża EBITDA wyniosła 9,3 proc. wobec 9,4 proc. w 2019 roku. W czwartym kwartale marża EBITDA wyniosła 9,5 proc., bez zmian rdr.

Sprzedaż porównywalna Biedronki wzrosła w 2020 roku o 7,1 proc., a w samym czwartym kwartale o 6,9 proc. Całkowita sprzedaż Biedronki w ubiegłym roku wzrosła o 6,7 proc. do 13,465 mld euro (w PLN o 10,4 proc.).

EBITDA grupy Jeronimo Martins w 2020 roku spadła o 1 proc. rok do roku do 1,423 mld euro przy przychodach na poziomie 19,293 mld euro (wzrost o 3,5 proc.). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 312 mln euro (spadek o 19,9 proc.).

Jeśli restrykcje wprowadzone na rynkach nie wpłyną na realizację programu inwestycyjnego, tegoroczne nakłady inwestycyjne grupy Jeronimo mają wynieść ok. 700 mln euro, z czego 60 proc. dotyczyć będzie sieci Biedronka. Plan zakłada otwarcie ok. 100 nowych sklepów Biedronka netto (ok. 50 proc. w mniejszym formacie) i modernizację 250-300 placówek.

Na koniec 2020 roku sieć Biedronka liczyła 3.115 sklepów, o 113 więcej niż rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    podatek handlowy RSS ALERT    /    Ana Luisa Virginia RSS ALERT    /    wyniki Biedronki RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.235.183
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!