Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Biedronka najbardziej intensywny okres reklamowy ma już za sobą

Wydatki reklamowe sieci Biedronka w pierwszej połowie 2015 r. wyniosły 85,68 mln zł, a więc minimalnie mniej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (86,45 mln zł). Świadczy to o tym, że sieć należąca do Jeronimo Martins najbardziej intensywny okres reklamowy ma już za sobą. Przypadł on na drugą połowę 2014 r., kiedy wydatki Biedronki na reklamę wzrosły o blisko 60 proc. w porównaniu z takim samym okresem roku wcześniejszego, osiągając poziom 116,4 mln zł - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PJ
  • Data: 04-08-2015, 11:59
Biedronka najbardziej intensywny okres reklamowy ma już za sobą
Sklep sieci Biedronka (fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl)

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Łatwo zauważyć, że najwyższe wydatki na reklamę zbiegły się w czasie z implementacją nowej strategii asortymentowej przez Biedronkę. Na jesieni 2014 r. dyskontowa sieć mocno poszerzyła swoje portfolio o produkty brandowe i wyroby premium, aby odwrócić spadki sprzedaży LfL (co udało się osiągnąć). Rozbudowano m.in. kategorie dań gotowych, przetworów mięsnych, w tym wędlin pakowanych, przetworów mleczarskich, słodyczy, a także kosmetyków i produktów higienicznych. Informację o poszerzeniu asortymentu i nowych promocjach należało skutecznie zakomunikować klientom Biedronki - stałym i potencjalnym - w związku z czym wydatki na reklamę znacznie wzrosły.

Telewizyjne i radiowe spoty Biedronki emitowane były najczęściej właśnie w drugiej połowie 2014 r. Łącznie trwały one wówczas 279 godzin, wobec 190 godzin w drugiej połowie 2013 r., 218 godzin w pierwszej połowie 2014 r. i 220 godzin podczas pierwszych sześciu miesięcy roku 2015.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Rozsądny 2015-08-04 20:29:14

    NIE KUPUJE W BIEDRONCE BO JEST DROGO

    Odpowiedz
  • Marek 2015-08-05 09:44:33

    zgadzam się z przedmówcą że produkty są drogie i nie ma sensu ich tam kupować. Tanio może było kiedyś. Najbardziej widać to na wędlinach w plastrach gdzie ceny za 1 kg bywają horrendalne więc lepiej pójść do supermarketu albo zwykłego sklepu i kupić na wagę. Ale reklamą tłuką do głów tępemu narodowi że jest tanio i ludzie tam chodzą.

    Odpowiedz
  • Bożena 2015-08-05 15:51:26

    Mam podobne zdanie na temat Biedronki, zdecydowanie przereklamowana, droga.

    Odpowiedz
  • sdasdsfs 2015-08-15 16:51:24

    Każda portugalska (zwolniona z podatków) BIEDRONKA to zamykanych kilka polskich spożywczaków, warzywniaków, sklepów ze wszystkim, tzw małych marketów prowadzonych rodzinnie. Sam znam takie przypadki zamknięć, O innych opowiadają znajomi więc to prawda. Prosto obliczyć iż 3000 portugalskich biedronek podszywających się za polskie sklepy to zamkniętych 9000 - 15000 polskich sklepów i sklepików rozmaitej wielkości. Niektóre w pobliżu, inne dalej ale pośrednio, poprzez to iż obecnie prawie każdy jest zmotoryzowany. Tak więc jeżeli każdy sklepik zatrudniał włascicieli a więc przeważnie rodzinę oraz jedną lub dwie osoby dodatkowo, tak więc przez portugalskie biedronki straciło pracę w Polsce 27000 - 45000 polaków. Ile rodzin polskich to dotyczy ile rodzin dzieci przez to ucierpiało i ucierpi, to już większe liczby. Tak więc portugalska biedronka a raczej ich tysiące w Polsce to jak wirus. Może w Portugalii, lub w Niemczech, lub w Anglii otworzymy po kilka tysięcy polskich marketów? Wyśmieją Polaków, ani jednego marketu się nie otworzy... Nie wspominam już tutaj iż w Biedronce poprzez globalizację centrali spedycyjnej na całą Polskę nawet chleb jest nafaszerowany chemią a spożywanie takich produktów może spowodować rozmaite problemy i dolegliwości.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!