Od 1 stycznia 2018 r. w sklepach nie będzie już darmowych torebek foliowych, poza tzw. zrywkami używanymi do pakowania owoców, warzyw i pieczywa - to założenie nowelizacji prawa, wprowadzającej tzw. opłatę recyklingową. Sprzedawcy będą musieli odprowadzać do kasy państwa 25 gr. W przepisach zapisano, że opłata recyklingowa obejmuje reklamówki o najczęściej spotykanej grubości od 15 do 50 mikrometrów. 

Jak twierdzi Wirtualna Polska, aby ominąć opłatę, Biedronka wprowadza foliówki o grubości 52 mikrometrów, które zastąpią dotychczasowe cieńsze w cenie 8 gr.

Opłatę recyklingową będzie odprowadzał Lidl. Drugi z dyskontów podnosi w związku z tym ceny dwóch z sześciu toreb. Foliówka zwana przez sieć "eko" będzie kosztować 33 gr, a nie jak dotychczas 8 gr.

Całość na wp.pl.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl