Po dogłębnych analizach analitycy Banku Espirito Santo uznali, że Biedronka osiągnęła na polskim rynku w ciągu ostatnich 5 lat dużą przewagę w kontekście skali, wielkości sieci sprzedaży i rentowności, które dla konkurentów stały się trudne do osiągnięcia. W ciągu ostatnich 5 lat udział firmy w rynku zwiększył się z o 10 punktów procentowych do 16,5 proc. w 2012 roku. Dodatkowo bank widzi przed siecią duże pole rozwoju w związku z rozwojem sklepów blisko domu oraz przyzwyczajeniem polskich klientów do częstego robienia zakupów (kilka razy w tygodniu).

W ostatniej rekomendacji bank podniósł prognozę sprzedaży LfL w latach 2013-2016 dla sieci Biedronka z 6-7 proc. do 8 proc. oraz prognozę marży EBITDA z 7,5 proc. do 8,5 proc. Stało się to możliwe dzięki przewidywanym przez anlityków dobrym wynikom za I kwartał 2013 roku (7,5 proc. wzrostu LfL) które dają szansę na podwyższenie prognoz sprzedaży LfL w całym 2013 roku. Dodatkowo Jeronimo Martins ma jeszcze miejsce przy przynieść inwestorom większy zwrot z inwestycji, w postaci wypłaty dodatkowej dywidendy - napisali analitycy w raporcie do którego dotarł portal dlahandlu.pl.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl