• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Biedronka odczuła pierwsze skutki kryzysu

W IV kw. 2008 r. należąca do portugalskiej firmy Jeronimo Martins Dystrybucja sieć Biedronka zanotowała 12-proc. wzrost wartości sprzedaży typu like for like. To znacznie mniej niż w poprzednich trzech kwartałach ubiegłego roku. W sumie całoroczna sprzedaż like for like wzrosła jednak o imponujące 20,1 proc.
  • Autor: Łukasz Stępniak, pportalspozywczy.pl
  • Data: 16-01-2009, 14:18
Biedronka odczuła pierwsze skutki kryzysu

Według przedstawicieli Biedronki niższa sprzedaż w ostatnim kw. 2008 r. to efekt spadającej inflacji, a nawet deflacji w przypadku niektórych kategorii produktów żywnościowych. - Co prawda zanotowaliśmy spadek wartości sprzedaży, ale wielkość jest podobna do sprzedaży w poprzednich III kwartałach - wyjaśnia Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja.

Jednocześnie Pedro Pereira da Silva zaznaczył, że nie widzi zagrożenia dla swojej firmy ze strony pogarszającej się sytuacji gospodarczej. - Dostarczamy naszym klientom artykuły pierwszej potrzeby, a nie dobra luksusowe, których dystrybutorzy zwykle odczuwają najbardziej wahania koniunktury - mówi Pedro Pereira da Silva.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nieco słabszy ostatni kwartał nie wpłyną jednak na świetne wyniki finansowe całej firmy Jeronimo Martins Dystrybucja oraz sieci Biedronka w 2008 r. Przedstawiciele firmy mogą z powodzeniem powiedzieć, że ubiegły rok, dla największej w Polsce sieci dyskontów Biedronka, był bardzo udany. Sprzedaż sieci, w porównaniu z rokiem 2007, wzrosła o 37,2 proc., wynosząc 12,3 mld zł, natomiast sprzedaż porównywalna (tzw. like for like) wzrosła o 20,1 proc.

Firmie udało się otworzyć 154 nowe sklepy oraz zintegrować sklepy byłej sieci Plus, które przekształcone zostały w sklepy Biedronka. 1 stycznia br. w całym kraju funkcjonowało 1359 sklepów należących do sieci Biedronka.

- W roku 2009 chcemy otworzyć kolejne 150 sklepów, podobną liczbę placówek będziemy otwierać w latach następnych, tak zakłada nasza strategia będziemy także przejmować jeżeli nadarzy się okazja - mówi dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja.

Cała Grupa Jerónimo Martins zamknęła rok 2008 wzrostem sprzedaży o 28,7 proc. w stosunku do roku 2007, osiągając wartość 6,887 mld euro. Liczba punktów sprzedaży Grupy wzrosła o 403 placówki. Biedronka generuje 51,1 proc. sprzedaży Grupy Jeronimo Martins.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • dyskonter 2009-01-17 18:10:25

    Większość osób z branży wie, że dostawcy faworyzują dyskonty, daleko nie trzeba szukać, specjalne gramatury produktów znanych marek w Biedronce to nie przypadek: Coca Cola 1,75L, Frito Lays (chipsy lays), Bonduelle dodatkowo posunął się do tego, że na swoim markowym opakowaniu umieścił stonkę. Jak to się ma do cenników 100 stosowanych na rynku detalicznym wobec pozostałych odbiorców na produkty z listy dystrybucyjnej? Już nie wspomnę co robią inni: Kamis dał Biedronce najlepsze warunki na rynku, dodatkowo zdjął gacie robiąc markę własną przypraw (dziwny zbieg adresu firmy Twoje Przyprawy z adresem firmy Kamis??). Takich przykładów można mnożyć, w Lidlu jest podobnie. Dostawcy tłumaczą się niskimi marżami dyskontów, ale wyniki finansowe dyskonterów mówią co innego. Tesco idzie na wojnę, dostawców wprost nazwali prostytutkami. Życzę powodzenia firmą które stosują taką politykę na rozmowach odnośnie wprowadzania nowego asortymentu. Kilku już usłyszało żeby swoje produkty z gamy premium zaoferowało dyskontom. Ciekaw jestem z jakim powodzeniem będą się tam sprzedawały np. dania gotowe HJ Hainz pod marką Pudliszki po 7,00zł na półce jeżeli HJ Hainz robi Biedronce markę własną za 2,98zł na półce. Oczywiście, gdyby jednak miał wprowadzić te dania gotowe to zdjąłby gacie do kostek i w biedzie te danie kosztowałyby 4,00zł. Zresztą kto wie, czy te dania pod marką własną nie są robione na specyfikacji Pudliszek, większość marek w Biedronce jest tworzona w oparciu o tzw. Deklaracje identyczności tzn. Hortex leje do napojów biedy to samo co do swoich marek premium. Ja na miejscu hiperów też bym się wkurzył, gdybym ten sam produkt musiał sprzedawać 2 x drożej i jednocześnie widział odpływ kapitału w stronę dyskontów. Ciekawe, czy Ci wszyscy nieświadomi klienci dyskontów, głównie starsze osoby zdają sobie sprawę, że pieniądze z ich portfela poprzez dyskonty zasilają gospodarkę Niemiec i Portugalii, a właściciele pławią się w luksusach. Po zakupach w dyskoncie taka babcia daje wykład wnuczkowi jaki to ma być grzeczny, chodzić do kościoła i wpaja mu wartości anty-unijne i anty i patriotyzm. Popijając w trakcie rozmowy herbatę z logo dyskontu : D

    Odpowiedz
  • renai 2009-01-30 14:14:33

    jak już założyła swoja siec komorkowa to nie znaczy ze przechodzi kryzys.glupie luidzkie gadanie

    Odpowiedz
  • maga 2009-02-05 11:15:19

    ja pracuje w centrum dystrybucyjnym biedronki. skoro nie odczuwają kryzysu to dlaczego zwalniają co miesiąc po kilka osób. A do tego tym co się kończą umowy grozi to że nie zostaną one przedłużone. Nie rozumiem po co takie gadanie

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!