Biedronka ogranicza powierzchnię dla marek własnych w gazetkach handlowych
- Autor: ABR SESTA
- Data: 14-02-2013, 11:29
Mimo iż w ogólnym rozrachunku udział marek własnych w gazetkach równa się poziomowi z roku ubiegłego - 11%, różnice kształtujące się na poziomie poszczególnych kanałów i sieci są duże. Największy spadek można zauważyć w kanale dyskontów, gdzie udział marek własnych spadł ogółem aż o 5 p.p. Wpływ na to miał sukcesywny spadek udziału marek własnych w Lidlu ( ogółem o 4 p.p.) i w Biedronce (spadek największy z 24% do 16%). Mniej marki własnej odnotowano także w ofercie Cash&Carry, w Eurocash i Makro.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Wśród hipermarketów to Kaufland bardzo ograniczył powierzchnie przeznaczoną na marki własne z 10% do 5%. Auchan poświęcił na markę własną tylko 2% powierzchni. Niewielki wzrost miał w miejsce w Tesco, Realu i Carrefourze.
W kanale supermarketów można zauważyć natomiast znaczące wzrosty w udziale marek własnych niektórych sieci. Na pierwszym miejscu znajduje się niezmiennie Intermarche z udziałem 24% i dodatkowo wzrostem w stosunku do roku 2011 na poziomie 3 p.p. W Tesco SM wzrost wyniósł aż 4 p.p. a w Piotrze i Pawle 3.p.p.
Artykuł został przygotowany na podstawie gazetek do benchmarku (gazetki reprezentatywne dla danej sieci) w okresie 01.01.2012 - 31.12.2012.
Powiązane tematy:
-
Biedrona i Caritas Polska wspierają potrzebujących seniorów
-
P&G, Polska Fundacja Olimpijska oraz Biedronka wspólnie będą promować sport
-
Biedronka rozwija sieć w Poznaniu. Co klienci będą mogli kupić taniej?
-
Właściciel Lidla i Kauflandu chwali się rocznymi wynikami
-
Truskawki w Biedronce. Ile kosztują?
-
Lidl, Biedronka i Aldi mają sposoby na niższe ceny żywności
-
Dino, Biedronka, Eurocash. Które sieci najlepiej poradziły sobie w I kwartale
-
Biedronka: chipsy Lay’s zniknęły z półek. Negocjacje z producentem trwają już pół roku
-
Kanał Sportowy wycofuje szklanki z Biedronki. Krzysztof Stanowski przeprasza
-
Sieci handlowe pomagają Ukrainie. Ile same zyskują? To bezcenna reklama „po kosztach”
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)