Centrum dystrybucyjne docelowo będzie obsługiwać łącznie 200 sklepów na terenie województwa lubuskiego, zachodniopomorskiego i wielkopolskiego oraz zatrudni 320 osób. Koszt inwestycji wyniósł 113 mln zł.
Gorzowskie centrum o powierzchni magazynowej 31 tys. m2 jest największym spośród centrów dystrybucyjnych sieci Biedronka. Jego wielkość odpowiada powierzchni niemal pięciu boisk piłkarskich. Każdego dnia będzie przyjmować 8000 palet oraz wysyłać 240 samochodów ciężarowych. Centrum dysponuje flotą samochodową liczącą 60 samochodów oraz 80 naczep i posiada także własną stację paliw oraz specjalną myjnię.
Centrum dystrybucyjne ma powiększoną o 40% powierzchnię przeznaczoną dla produktów świeżych oraz specjalne doki chłodniczymi dla mroźni. Wprowadzono samodzielną rejestrację dostaw przez dostawców w elektronicznym punkcie przyjęć oraz kompletację głosową, która zastępuje kompletację z użyciem ręcznych terminali wózkowych.
W obiekcie zastosowano chłodnictwo w pełni oparte na wykorzystaniu naturalnych gazów (CO2), czy inteligentny system oświetlenia, dopasowany do poziomu natężenia naturalnego światła. Zadbano także o zwiększenie bezpieczeństwa pracowników poprzez zastosowanie posadzki pokrytej kilkoma warstwami żywicy o porowatej strukturze.
Centrum dystrybucyjne testuje nowy model logistyczny Just – in Time (ang. dokładnie na czas), mający na celu dalsze zwiększanie efektywności dostaw do sklepów. System ten pozwala m.in. na optymalizację procesu zamawiania towarów. Zaopatrzenie dostosowane jest dokładnie do potrzeb klientów, a towary świeże szybciej trafiają do sklepu.
W nowym centrum zatrudnienie znajdzie docelowo 320 pracowników, z czego 280 w magazynie, głównie na stanowiskach takich jak: magazynier, specjalista oraz inspektor ds. operacji magazynowych, inspektor ds. kontroli magazynu, elektromechanik. Pozostali to pracownicy biurowi.
System logistyczny Biedronki oparty jest na 16 centrach dystrybucyjnych, o łącznej powierzchni magazynowej 400 000 m2, zlokalizowanych tak, aby zapewnić efektywny łańcuch dostaw do 2750 sklepów na terenie całego kraju.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (2)
Czy nowe centrum coś poprawi . Biedronką zarządzają ludzie którzy nie wiedzą co to jest praca na kasie czy lokowanie na pólkach przy ciągle zmieniających się cenach w promocjach które trzeba uaktualniać . Gazetki Biedronki nijak mają się do faktycznej oferty . Przykład : Oferta karmy Gourmet - tylko w dużych Biedronkach . Przejechałem 36 km do dwóch dużych Biedronek . Nic . Nikt nic nie wie . Kierownicy każą telefonować do informacji . Telefon płatny . Pani przyjmuje zgłoszenie . Natychmiast telefon odwrotny . mam wcisnąć punktację . Pytam czego ? bo odpowiedzi na pytanie czy była lub kiedy będzie dostawa nie ma . Punktacja dotyczy tego że przecież uprzejmie ze mną rozmawiają . Następnego dnia znowu to samo 36 km , telefon itp . Po 5 dniach telefonem pani informuje mnie że Grupa JM tak się prężnie rozwija i tak pędzi do przodu że nie wie czy dostawa do tych sklepów była czy nie . Jak mieszkasz na rubieżach Gryfów lubański czy Lubań to nie spodziewaj się że produkt z gazetki znajdzie się w Twoim sklepie . Krótko : to jest lekceważenie klienta . Cenami Biedronka już nikogo nie bije a otwarte blisko mnie Dino jest wręcz rodzinne . Jeśli akurat nie ma np . rodzaju mięsa który chce kupić pani wręcz go zamawia i odkłada .
OdpowiedzJBH - jechałeś 36 km, żeby kupić karmę dla kota? I to kilka dni z rzędu? :-D
Odpowiedz