• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Biedronka pracuje nad opakowaniami nadającymi się do recyklingu

Biedronka pracuje nad tym, aby do 2025 roku wszystkie opakowania marek własnych sieci nadawały się w 100% do recyklingu.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-04-2021, 09:51
Biedronka pracuje nad opakowaniami nadającymi się do recyklingu Gospodarka Obiegu Zamkniętego
Biedronka pracuje nad opakowaniami nadającymi się do recyklingu, fot. materiały prasowe
  • W 2020 roku Biedronka ograniczyła zużycie plastiku pierwotnego o ponad 5600 ton w opakowaniach marek własnych.
  • Co łączy sałatkę z kaszą bulgur, jogurt z granolą oraz świeżą rybę? Nowe opakowania marek własnych, dzięki którym w 2020 roku sieć Biedronka zapobiegła wprowadzaniu do obiegu ponad 5 600 ton plastiku pierwotnego.
  • To droga do realizacji ambitnego celu: do 2025 roku wszystkie opakowania marek własnych sieci mają nadawać się w 100% do recyklingu. Biedronka jest zdeterminowana, aby ten cel osiągnąć i aktywnie działa w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Najbardziej spektakularnym przykładem ekoprojektowania w 2020 roku było użycie w opakowaniach produktów marek własnych sieci Biedronka prawie 5 500 ton plastiku z recyklingu (post consumer recycle - rPET lub rPE). Taka ilość plastiku została pozyskana z odpadów i wykorzystana przy produkcji naszych opakowań, dzięki czemu tyle mniej plastiku pierwotnego zostało wpuszczone do obiegu.

Sieć Biedronka nie oferuje podczas sezonu grillowego jednorazowych plastikowych artykułów takich, jak: słomki, sztućce, talerzyki czy kubki, które już od  2019 roku zostały zastąpione alternatywnymi materiałami wytworzonymi z surowców odnawialnych, takich jak papier czy drewno. Plastikowe słomki dołączane do napojów Riviva 200 ml wymieniono na papierowe, a fani gotowych sałatek z pewnością zauważyli zmianę widelczyka z polimerowego na drewniany. Tego typu działania wynikają z postanowień dyrektywy Single Use Plastic, a Biedronka wdraża je dużo wcześniej, niż przewiduje obowiązek (do lipca 2021 roku). Dzięki eliminacji tego typu jednorazowych elementów ze wszystkich produktów marek własnych, roczna ilość zredukowanego  plastiku wprowadzanego do otoczenia to ponad 17 ton.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Innym działaniem jest zamiana materiału opakowaniowego na alternatywny, tak aby opakowanie w 100% nadawało się do recyklingu. Przykładem takiej zmiany w 2020 roku była eliminacja opakowań wykonanych lub zawierających w składzie polichlorek winylu (PVC), który stanowi zanieczyszczenie niemożliwe do usunięcia podczas recyklingu innych polimerów. W 2020 roku zmianie uległo ponad 50 opakowań produktów marek własnych, dzięki czemu ponad 90 ton utrudniającego recykling plastiku nie zostało wprowadzonych do otoczenia. Dla przykładu, zmianie uległ materiał etykiety termokurczliwej jogurtu pitnego FruVita.

Dzięki powyżej opisanym działaniom ekoprojektowania opakowań, sieć  w 2020 roku. Taki wynik udało się uzyskać dzięki współpracy z naszymi partnerami handlowymi oraz producentami opakowań. 

- Ekoprojektowanie opakowań stawia przed nami wiele wyzwań, ale też umożliwia nam wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, jako pierwszej sieci handlowej w Polsce. Cieszymy się, że nasza codzienna praca z dostawcami przyczynia się do ograniczania zużycia plastiku, a w sieci o tak dużej skali działalności, przekłada się ona na realne, wysokie liczby - mówi Katarzyna Grabarska, menedżer ds. opakowań, odpowiedzialna m.in. za ekoprojektowanie opakowań marek własnych w sieci Biedronka

W 2020 roku Biedronka dołączyła również do Polskiego Paktu Plastikowego, gdzie wspólnie z innymi organizacjami i firmami stara się ograniczać ilość wpuszczanego plastiku do otoczenia oraz projektować opakowania zgodnie ze strategią o obiegu zamkniętym. Biedronka kładzie także nacisk na edukację klientów. W maju 2020 roku sieć rozpoczęła proces umieszczania kolorowych piktogramów segregacji na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki. Od lipca zeszłego roku przygotowano ponad 1300 projektów dla produktów marek własnych różnych kategorii, z których duża część już trafiła do sprzedaży. Dzięki piktogramom segregacji, klienci sieci mogą z łatwością sprawdzić, do którego pojemnika powinno trafić opakowanie po wykorzystaniu produktu. Za ten projekt sieć Biedronka otrzymała w kwietniu 2021 roku wyróżnienie w konkursie Stena Circular Economy Award – Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!