Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Biedronka pracuje nad optymalizacją swojego asortymentu

Jeronimo Martins zamierza wzmocnić swoją pozycję w asortymencie zarówno tradycyjnym, jak również w kategoriach mniejszych, rozwojowych, w przypadku których cały czas istnieje spore pole do wzrostu. Znaczna część klientów Biedronki nie kupuje takich produktów jak mięso, wędliny, chleb, owoce oraz warzywa, przez co sieć jest zmuszona do poszerzenia asortymentu oraz poprawy ekspozycji (m.in. mniej palet, więcej półek sklepowych i displayów) - komentują ogłoszone w minionym tygodniu plany inwestycyjne Jeronimo Martins analitycy Banco Espirito Santo de Investimento.

Biedronka pracuje nad optymalizacją swojego asortymentu
Jedno z nowych rozwiązań testowanych obecnie przez Biedronkę: stanowisko mięsne z obsługą

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 17-11-2014, 14:39

Jeronimo Martins spodziewa się wzrostu standardowego asortymentu o 30-40 proc. Równocześnie w Biedronce dojdzie do redukcji o 30 proc. produktów in-outowych, w większości w kategorii non-food, która, zdaniem Jeronimo Martins, jest mocno wymagająca pod względem logistyki i zarządzania niesprzedanymi towarami. Portugalska firma chce ograniczyć asortyment in-outowy do produktów sezonowych oraz kampanii tematycznych (kategoria food).

Właściciel Biedronki w najbliższym czasie stanie przed wyzwaniem zmodyfikowania asortymentu w taki sposób, aby odpowiadał on zarówno klientom wielkomiejskim, jak i klientom mieszkającym w terenach wiejskich. Liczba SKU w Biedronce ma wzrosnąć z tego względu o 25 proc.

Analitycy Banco Espirito Santo odwiedzili kilka sklepów, w których Biedronka prowadzi testy nowych rozwiązań, w tym poszerzonego asortymentu (1350 SKU) w kategoriach mięsa, wędlin, produktów gotowych do spożycia, nabiału, kosmetyków i wina.

"Sklepy wyglądają ładniej i sądzimy, że jest to krok w dobrym kierunku. Mimo to, nie jesteśmy pewni, czy te zmiany doprowadzą do tak dużego wzrostu przeciętnego koszyka, jak wynika z zapowiedzi Jeronimo Martins. Dla przykładu, sieć Mercadona (portugalski dyskont - dop. red.) w latach 2013-2014 wprowadziła podobne zmiany, poszerzając swoją ofertę produktów świeżych oraz obsługę klienta, jednak jak wynika z danych panelu Kantar, wpływ tych zmian na sprzedaż LfL sieci jak dotąd był wyciszony" - komentują analitycy Espirito Santo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    Jeronimo Matins RSS ALERT    /    Espirito Santo RSS ALERT    /    Mercadona RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    dyskonty Biedronka RSS ALERT    /    nowe produkty w Biedronce RSS ALERT    /    asortyment Biedronki RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • lada 2014-11-17 19:31:39
    a ja myślałem, że to robi każda sieć, a nie tylko Biedronka. Ale jak widzę, to tylko oni są najbardziej optymalizowani ;-)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.11.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!