Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Biedronka: Sprzedaż LfL w III kw. wyższa o 0,8 proc.

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 31-10-2018, 08:05
Po 9 miesiącach br. Biedronka zanotowała 8,6 mld euro sprzedaży (6,2 proc. wzrostu w złotówkach) i zwiększyła udziały rynkowe o 1,7 pp. W III kw. wzrost wyniósł 2,6 do 2,9 mld euro (3,7 proc. w złotówkach). W ujęciu LfL po 9 miesiącach sprzedaż była wyższa o 3,2 proc., ale w III kw. zaledwie o 0,8 proc.
Biedronka: Sprzedaż LfL w III kw. wyższa o 0,8 proc.
Fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sprzedaż Grupy Jeronimo Martins po 9. miesiącach 2018 roku wyniosła 12,8 mln euro i była wyższa o 7,3 proc. rdr. Sprzedaż Grupy w ujęciu LfL wzrosła o 3,4 proc. w ciągu 9 miesięcy (2,1 proc. w III kw.). EBITDA wzrosła o 6 proc. do 709 mln euro, a zysk wyniósł 292 mln euro i był wyższy o 2,4 proc. rdr. W tym czasie na inwestycje przeznaczono 476 mln euro, z czego większość na sieć Biedronka. Ekspansja Ary w Kolumbii pochłonęła 16 proc. z tej kwoty. 

W Polsce podobnie jak we wcześniejszych kwartałach klimat konsumpcyjny był sprzyjający, jakkolwiek niestabilny ze względu na to, że zarówno klienci, jak i detaliści cały czas dostosowują się do ograniczeń związanych z zamknięciami sklepów w niektóre niedziele. W III kw. oznaczało to o 8 dni sprzedażowych mniej, co zmniejszyło dynamikę sprzedaży porównywalnej sieci o około 2 pkt. proc. rok do roku.  

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!