• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Biedronka: Sprzedaż w I kw. wzrosła o 11,9 proc., LfL - o 8,6 proc. Sieć otworzy 70-80 sklepów w 2018 r.

Sprzedaż w sklepach Biedronki w pierwszym kwartale 2018 roku wzrosła o 15,6 proc., do 2,92 mld euro, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 11,9 proc. Sprzedaż porównywalna LFL Biedronki zwiększyła się o 8,6 proc. - poinformowało Jeronimo Martins, właściciel Biedronki.
  • Autor: PAP / dlahandlu.pl
  • Data: 26-04-2018, 11:28
Biedronka: Sprzedaż w I kw. wzrosła o 11,9 proc., LfL - o 8,6 proc. Sieć otworzy 70-80 sklepów w 2018 r.
fot. shutterstock.com

Sprzedaż całej grupy wzrosła o 14,2 proc., do 4,2 mld euro. Sprzedaż LfL grupy wzrosła o 7,7 proc. Wzrost sprzedaży ogółem, liczonej w stałych kursach walut, wyniósł 12,1 proc. 

EBITDA Biedronki w pierwszym kwartale zwiększyła się rok do roku o 15,7 proc., do 198 mln euro. Marża EBITDA wyniosła 6,8 proc., tyle ile przed rokiem.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sieć aptek Hebe zanotowała wzrost sprzedaży o 30,8 proc., do 47 mln euro. Otworzyła ona w pierwszych trzech miesiącach 11 nowych aptek i na koniec marca miała 191 sklepów.

W pierwszym kwartale sprzedaż Biedronki stanowiła 69,6 proc., a Hebe 1,1 proc. całości przychodów Jeronimo Martins.

Biedronka planuje otworzyć w 2018 roku 70-80 sklepów. Z komunikatu wynika, że Biedronka chce w dalszym ciągu koncentrować się na wzroście udziałów w polskim rynku.

W pierwszych trzech miesiącach 2018 roku Biedronka otworzyła 11 nowych sklepów i na koniec pierwszego kwartału miała łącznie 2825 sklepów.

- Silna sprzedaż przyniosła dobre wyniki w pierwszym kwartale, wszystkie nasze sieci w pełni wykorzystały okres wielkanocny – mówi Pedro Soares Dos Santos, prezes Jeronimo Martins.

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że nadal mamy wiele do zrobienia. Aby osiągnąć nasze cele na ten rok, skoncentrujemy się na głównych wyzwaniach, które przed nami stoją, poprzez reagowanie na zmiany spowodowane wprowadzeniem niedzielnego zakazu handlu w Polsce oraz konsolidację naszego rytmu ekspansji w Kolumbii. Dążymy do osiągnięcia w tym roku lepszych wyników na wszystkich naszych rynkach – dodaje.

Spółka poinformowała, że w Polsce popyt konsumpcyjny był silny, a środowisko nadal bardzo konkurencyjne. Inflacja żywnościowa spadła z 5,6 proc. w czwartym kwartale 2017 r. do 4,0 proc. w pierwszym kwartale 2018 r.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!