Jak zauważają analitycy Banku Espirito Santo w raporcie Biedronka każdego roku stara się wymienić ok. 15 proc. asortymentu z 1100 pozycji, którymi handluje na co dzień. Przy czym z roku na roku w asortymencie sklepu rośnie udział kategorii produktów świeżych, wina i kosmetyków, które dają szansę na zwiększenie koszyka zakupowego średnio o ok. 8 proc. na przestrzeni ostatnich 5 lat. 

Jak wynika z raportu Banku Espirito Santo główni operatorzy sieci handlowych w Polsce w 2012 i 2011 roku mieli średnią sprzedaż z mkw. powierzchni sklepu na poziomie: Biedronka (2012 r.) - ok. 24 tys. zł, Auchan (2011 r.) - ok. 18,5 tys. zł, Kaufland (2011 r.) - ok. 16 tys. zł, Lidl (2011 r.) - ok. 15,5 tys. zł, Netto (2011 r.) i Tesco (2012 r.) - ok. 13 tys. zł, Carrefour (2012 r.)- ok. 12,5 tys. zł oraz Real (2012 r.) - ok. 10,5 tys. zł z mkw. powierzchni sklepu.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl