Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Biedronka vs. Lidl: Szykuje się wojna o kierowników sklepów

W lipcu i sierpniu 2014 roku Jeronimo Martins poszukiwał tysiąca absolwentów uczelni wyższych, oferując im stanowiska kierownicze. - W ramach programu "1000 absolwentów", którego zakończenie jest planowane na 2015 r., w 2014 roku zostało przez nas zatrudnionych ponad 500 osób. W tym roku będziemy kontynuować proces zatrudnienia kolejnych kilkuset kandydatów - napisała sieć Biedronka w odpowiedzi na pytanie serwisu dlahandlu.pl.

Biedronka vs. Lidl: Szykuje się wojna o kierowników sklepów
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 13-03-2015, 12:56

Jednocześnie sieć podkreśla, że "w każdej z naszych placówek na stanowiskach kierowniczych zatrudnionych jest ok. 3-5 osób. Tak samo jak zrekrutowani absolwenci znajdą zatrudnienie - w zależności od aktualnych potrzeb - nie tylko w nowych sklepach (których w 2015 roku ma powstać 100 - red.), ale także w już funkcjonujących, tak też wielu kierowników sklepów awansuje w ramach naszej struktury. W związku z tym, niezależnie od aktualizacji strategii dotyczącej ograniczenia ekspansji, nadal jesteśmy otwarci na przyjęcie tak dużej liczby absolwentów. Takie zapotrzebowanie rekrutacyjne nie oznacza jednak, że zastępujemy pracowników doświadczonych nowymi. Doświadczenie jest jedną z najbardziej docenianych wartości w naszej firmie, na co wskazuje liczba osób ze średniej i wyższej kadry menadżerskiej, które zaczynały swoje kariery w naszej firmie od pracy w sklepach. Warto zwrócić uwagę na fakt, że ponad 90% w wymienionej grupie menadżerów stanowią osoby z awansów wewnętrznych - napisano w odpowiedzi na pytanie dlahandlu.pl.

Komunikując rekrutację Jeronimo Martins wskazywało, że "w związku z dynamicznym rozwojem sieci sklepów Biedronka, chcemy nadal inwestować w naszych pracowników, w tym młode talenty, traktując tę inwestycję jako wyraźną przewagę konkurencyjną w naszej działalności. Poza skupieniem się na rozwoju naszych aktualnych zespołów, chcemy wzmocnić swoją kadrę kierowniczą, a tym samym zapewnić dalszy zrównoważony rozwój Jeronimo Martins Polska - mówił wówczas Pedro Pereira da Silva, COO Grupy Jeronimo Martins i Country Manager na Polskę.

Jednak zgodnie z informacjami portalu Pulshr.pl młodzi kierownicy sklepów zastępują bardziej doświadczonych kolegów, gdyż kierownik z długoletnim stażem zarabia (w zależności od sklepu) do 4,5 tys. zł na rękę. Zupełnie młody kierownik sklepu w Biedronce ma szansę dostać 2 tys. zł netto, a trochę bardziej doświadczony - 3 tys. zł. Firma jednak zaprzecza, aby ruchy kadrowe służyły oszczędnościom w firmie.

Portugalska Grupa Jeronimo Martins w Polsce jest właścicielem ponad 2600 sklepów Biedronka i zatrudnia łącznie ponad 55 tys. osób. Tymczasem największy konkurent Biedronki - spółka Lidl Polska, który zatrudnia 14 tys. pracowników i zarządza w Polsce siecią ok. 550 sklepów, zadeklarował, że w 2015 roku przeznaczy kilka milionów na szkolenia doświadczonych kierowników sklepów, a w ramach ich większego zmotywowania do pracy po roku szkoleń zaoferuje im samochody służbowe Skoda Fabia o wartości 75 tys. zł, które będą mogły być wykorzystywane także do użytku prywatnego.

więcej informacji:

Pedro Pereira da Silva RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    praca w Lidlu RSS ALERT    /    praca w Biedronce RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • 123 2015-03-16 19:35:26
    Jaka wojna?! Biedronka oddaje swoich doświadczonych kierowników bez najmniejszej próby ich zatrzymania. To samo tyczy się całej wykwalifikowanej kadry łącznie z Członkami Zarządu.Tu kadra nie ma być najlepsza (o czym się często mówi, ale tylko mówi) tylko najtańsza najbardziej spolegliwa bez własnej inwencji i kreatywności. A jak potrafisz gnoić ludzi tak żeby ciężko to było po mobbing \"podciągnąć\" to masz szansę zajść wysoko.
  • pzn 2015-03-18 19:56:22
    W jakich ludzi inwestuje Biedronka?????pracuje od 6 lat i znowu jest coraz gorzej...ludzie traktowani jak NIELUDZIE...Psychicznie wykończeni...zero nawet dobrego słowa...a chwalą się ze zatrudniają...nie zatrudniają...na sklepie który zarabia dziennie ok 55 tys na jednej zmianie sa 4 osoby...i te cztery osoby włącznie z kierownikiem mają rozłożyć towar który przyjechał,wypiec pieczywo(a najlepiej stać przy piecu i wypiekać po kilka bułek zeby klient miał ciepłe), siedzieć na kasie, kierownik do tego wystawiać fakture na zyczenie, posprzątać sklep i jeszcze 2 razy w tyg wyłożyc ofertę promocyjną..kpina...żałosna firma
  • ks 2016-01-20 20:19:15
    Ucywilizujcie oczekiwania i wskaźniki a nie kupujcie samochody. Na prawdę nie musimy zarabiać nie wiadomo ile tysięcy i mieć auta służbowe - dużo większą wartością byłaby możliwość realnego wyrobienia się z obowiązkami i wychodzenia z pracy po 8 godzinach, by móc normalnie spędzać czas z rodziną. Nikt by wtedy nie myślał o tym jak uciec z Lidla czy Biedronki a umówmy się - teraz prawie każdy chciałby uciec i te podwyżki tego nie zmienią...
  • tyko ja 2016-03-14 09:19:28
    Biedronka a dokładnie ich przedstawiciele potrafią pięknie pisać ,a realia są coraz gorsze .Pracuje już 13 lat w biedronce i było już coraz lepiej ,Ale teraz cofamy sie do początków ,brak kadry,coraz więcej obowiązków i wymagań oj można by dużo pisać .Wracając jednak do artykułu to prawda jest niestety inna ,być może firma zatrudnia absolwentów ,Ale właśnie niestety kosztem zwolnień dobrych,doświadczonych pracowników,ja widzę w tym właśnie cięcie kosztów ,jak opisali moi poprzednicy ,nowy pracownik otrzymuje niższą pensję na start .Z innej beczki ,sklepy z dobrymi wynikami i nie tylko mają zabierana ochronę ,zaproszenie dla złodziei ,ale kto ma tym traci ,oczywiście pracownicy ,ponieważ wyniki się pogarszają co łączy się z brakiem premii czyli kolejny czysty zysk dla firmy .....brak podwyżek lub takowe tyko dla sklepów w dużymi miastach ,a w czym gorsi są pracownicy w tych mniejszych ?Jeszcze jakiś czas temu zawsze było w sklepie kilka CV.teraz chętnych brak .Stwierdzenie ,że firma inwestuje w pracowników wydaje się piękna bajką,bo nawet ludzie dotychczas bardzo zaangażowani w pracę tracą motywację .Ale cóż może zrobić zwykły pracownik ,chyba tylko się zwolnić .Jednostka nic nie znaczy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!