Analitycy Espirito Santo podwyższyli też swoje prognozy sprzedaży LfL na lata 2013-2016 średnio o 60 pkt bazowych. Zaznaczają, że w 2013 roku, mimo m.in. słabszego otoczenia makroekonomicznego, Biedronka powinna czerpać korzyści m.in. z nowego wyglądu sieci sklepów.
 
Espirito Santo prognozuje, że w 2014 roku sprzedaż LfL wzrośnie o 8,0 proc., w 2015 roku - o 7,7 proc., a w 2016 roku - o 7,8 proc.
 
Analitycy podkreślają, że w ciągu ostatnich 5 lat udział Biedronki w detalicznym rynku sprzedaży artykułów spożywczych wzrósł o 10 pkt proc. do 16,5 proc. na koniec 2012 roku. W tym czasie jedynymi konkurentami, którzy znacząco zwiększyli udziały w rynku organicznie były sieci Lidl i Kaufland, obie należące do niemieckiej grupy Schwarz.
 
Biedronka może zwiększać liczbę sklepów w najbliższych czterech latach średniorocznie o 11,4 proc. i w 2016 roku może mieć 3.275 sklepów wobec 2.125 na koniec 2012 roku. W 2013 roku liczba sklepów Biedronki może wynieść 2405, w 2014 roku - 2720, a w 2015 roku może przekroczyć zakładne wcześniej przez spółkę 3000 sklepów, osiągając liczbę 3040 placówek. W 2016 roku sieć Biedronki może w Polsce liczyć już 3275 sklepów.
 
W ciągu ostatnich 5 lat udział Biedronki w polskim rynku detalicznym zwiększył się z o 10 punktów procentowych do 16,5 proc. w 2012 roku.
 
Więcej o inwestycjach Biedronki czytaje w serwisie internetowym www.portalspozywczy.pl

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl