Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Biedronka wspiera czytelnictwo. Rozstrzygnięty konkurs na ilustracje do książki

Milion złotych – tyle sieć Biedronka przeznaczyła łącznie przez pięć edycji na nagrody w konkursie na książkę dla dzieci „Piórko”. 1 sierpnia jury ogłosiło, że laureatką tegorocznej edycji w kategorii Ilustracje jest 26-letnia warszawianka Julia Hanke. Za zwycięstwo otrzyma ona 100 tys. zł, a książka z jej grafikami w listopadzie trafi do sklepów sieci w całym kraju.

Biedronka wspiera czytelnictwo. Rozstrzygnięty konkurs na ilustracje do książki
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 01-08-2019, 14:05

Królewicz jest blondynem, Kot ma czarny frak, a Troll jest bladoniebieski i ma poszarpane spodnie. Właśnie tak Julia Hanke wyobraża sobie bohaterów opowiadania „O królewiczu, który się odważył” autorstwa Katarzyny Wierzbickiej, laureatki kategorii tekst tegorocznej edycji „Piórka”. Jurorzy docenili tę wizję i to, że ilustracje artystki znakomicie oddają humorystyczny nastrój zwycięskiej historii. 

– Prace pani Julii ujęły jurorów nie tylko tym, że są lekkie i radosne, ale także artystycznym kunsztem. To starannie przemyślane, bardzo pomysłowe grafiki. Wierzymy, że mali czytelnicy opowieści „O królewiczu, który się odważył” będą nimi zafascynowani, a książka dzięki nim nabierze dodatkowego uroku – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, która w jury reprezentuje organizatora „Piórka”, czyli sieć Biedronka. 

Komplementy ze strony jurorów są znaczące także dlatego, że Julia Hanke to debiutantka, co jest konkursowym wymogiem. Od początku bowiem „Piórko” przeznaczone jest dla tych pisarzy i ilustratorów, którzy nie mają żadnego wydawniczego dorobku.

Jak zachęcać dzieci do czytania? W 2015 roku sieć Biedronka znalazła odpowiedź i zorganizowała konkurs na książkę dla dzieci w wieku 4-10 lat. W dwóch etapach jurorzy wybierają twórcę najlepszego tekstu i ilustracji, które odzwierciedlają treść bajki. Nagroda: 100 tys. zł dla laureatów-debiutantów obu etapów oraz wydana w kilkudziesięciotysięcznym nakładzie książka, która trafia na sklepowe półki Biedronki w listopadzie. Efekt: tysiące zgłoszeń. Tylko w tym roku w drugim etapu konkursu zarejestrowało się ponad 6 tysięcy osób. Jurorzy oceniali 1159 prac, które były zgodne z regulaminem konkursu. Wpływ na czytelnictwo? Niebagatelny, bo książki wydane w ramach wszystkich dotychczasowych edycji Piórka trafiły do ponad 150 tys. młodych odbiorców.

Zwyciężczyni drugiego etapu tegorocznego konkursu to absolwentka architektury krajobrazu w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ma 26 lat i do tej pory grafiką zajmowała się głównie w wydaniu biznesowym, przygotowując ilustracje do animacji dla firm. O konkursie dowiedziała się przypadkowo, stojąc przy kasie w osiedlowej Biedronce. Tam zobaczyła plakat informujący o naborze prac. W roli konsultanta wystąpił jej siedmioletni siostrzeniec Franio, który po obejrzeniu ilustracji do opowiadania o dzielnym Królewiczu oświadczył, że grafiki na pewno przypadną dzieciom do gustu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    książki RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.119.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!