• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

strefa premium

Biedronka z nową, skuteczną strategią asortymentową - analiza zmian na półkach sklepów

Zaprezentowane pod koniec kwietnia wyniki Biedronki za pierwszy kwartał są dowodem na to, że nowa strategia obrana przez dyskontową sieć w minionym roku okazała się skuteczna. Sprzedaż porównywalna Biedronki, wyrażona w złotych, wzrosła w omawianym okresie o 2,9 proc. Zdaniem analityków, za dobry wynik w dużym stopniu odpowiedzialne są zmiany w asortymencie sieci.
  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2015, 10:21
Biedronka z nową, skuteczną strategią asortymentową - analiza zmian na półkach sklepów
Biedronka w ostatnich miesiącach wprowadziła na półkach sklepów wielkie zmiany (fot. PTWP)

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przypomnijmy, dokładnie rok temu Biedronka w pierwszym kwartale pokazała pierwszy w swojej historii spadek sprzedaży like-for-like - wyniósł on 2,7 proc. We wcześniejszych czterech kwartałach sprzedaż porównywalna sieci należącej do Jeronimo Martins wzrastała odpowiednio o 8,8 proc., 2 proc., 4 proc. i 2,5 proc.

Odwrócenie tego trendu spowodowało natychmiastową zmianę strategii Biedronki. Sieć m.in. mocno poszerzyła asortyment, wprowadziła markę własną premium, umożliwiła klientom płatności kartami, rozpoczęła testy stoiska mięsnego, regałów chłodniczych dla piwa i innych nowości, rozwijała koncept sklepu w mniejszym formacie i coraz częściej wchodziła z własnymi placówkami do prestiżowych miejsc w dużych miastach.

Dalsza część artykułu (85%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • stały bywalec 2015-05-13 23:34:12

    Prawdą jest, że zwiększyła się ilość asortymentów mięsnych. Szczególnie wołowych, ale także innych gatunków. Szkoda, że przy okazji zamieniono producenta i jakość tatara :( Jeśli chodzi o warzywa-owoce to dużą rolę odgrywa sezonowość, a zwiększenie ilości asortymentów odbyło się chyba za sprawą jabłek. Systematycznie obecnych jest kilka drogich importowych gatunków, a także kilka polskich ... które wcześniej były jabłkami deserowymi z jednym indeksem i można je było kupować jako mix. Teraz trzeba mieć 3 torebki, jeśli w rodzinie każdy lubi inne jabłka, bo osobno waży się jonagold, szampion, ligol i jeszcze inne ... No i szkoda, że cena od razu tak wzrosła. Czyżby przez te nalepki na każdym owocu?! Może to mniejszość, ale są też klienci którzy nie nużą się, a wręcz lubią pewne stałe asortymenty i denerwuje ich jak się im je zabiera. Na przykład mini chałkę ...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!