Biedronka z nową, skuteczną strategią asortymentową - analiza zmian na półkach sklepów
- Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
- Data: 13-05-2015, 14:04
- Aktualizacja: 13-05-2015, 14:58

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Przypomnijmy, dokładnie rok temu Biedronka w pierwszym kwartale pokazała pierwszy w swojej historii spadek sprzedaży like-for-like - wyniósł on 2,7 proc. We wcześniejszych czterech kwartałach sprzedaż porównywalna sieci należącej do Jeronimo Martins wzrastała odpowiednio o 8,8 proc., 2 proc., 4 proc. i 2,5 proc.
Odwrócenie tego trendu spowodowało natychmiastową zmianę strategii Biedronki. Sieć m.in. mocno poszerzyła asortyment, wprowadziła markę własną premium, umożliwiła klientom płatności kartami, rozpoczęła testy stoiska mięsnego, regałów chłodniczych dla piwa i innych nowości, rozwijała koncept sklepu w mniejszym formacie i coraz częściej wchodziła z własnymi placówkami do prestiżowych miejsc w dużych miastach.
komentarze (1)
Prawdą jest, że zwiększyła się ilość asortymentów mięsnych. Szczególnie wołowych, ale także innych gatunków. Szkoda, że przy okazji zamieniono producenta i jakość tatara :( Jeśli chodzi o warzywa-owoce to dużą rolę odgrywa sezonowość, a zwiększenie ilości asortymentów odbyło się chyba za sprawą jabłek. Systematycznie obecnych jest kilka drogich importowych gatunków, a także kilka polskich ... które wcześniej były jabłkami deserowymi z jednym indeksem i można je było kupować jako mix. Teraz trzeba mieć 3 torebki, jeśli w rodzinie każdy lubi inne jabłka, bo osobno waży się jonagold, szampion, ligol i jeszcze inne ... No i szkoda, że cena od razu tak wzrosła. Czyżby przez te nalepki na każdym owocu?! Może to mniejszość, ale są też klienci którzy nie nużą się, a wręcz lubią pewne stałe asortymenty i denerwuje ich jak się im je zabiera. Na przykład mini chałkę ...
Odpowiedz