Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

strefa premium

Biedronka z nową, skuteczną strategią asortymentową - analiza zmian na półkach sklepów

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2015, 14:04
  • Aktualizacja: 13-05-2015, 14:58
Zaprezentowane pod koniec kwietnia wyniki Biedronki za pierwszy kwartał są dowodem na to, że nowa strategia obrana przez dyskontową sieć w minionym roku okazała się skuteczna. Sprzedaż porównywalna Biedronki, wyrażona w złotych, wzrosła w omawianym okresie o 2,9 proc. Zdaniem analityków, za dobry wynik w dużym stopniu odpowiedzialne są zmiany w asortymencie sieci.
Biedronka z nową, skuteczną strategią asortymentową - analiza zmian na półkach sklepów
Biedronka w ostatnich miesiącach wprowadziła na półkach sklepów wielkie zmiany (fot. PTWP)

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przypomnijmy, dokładnie rok temu Biedronka w pierwszym kwartale pokazała pierwszy w swojej historii spadek sprzedaży like-for-like - wyniósł on 2,7 proc. We wcześniejszych czterech kwartałach sprzedaż porównywalna sieci należącej do Jeronimo Martins wzrastała odpowiednio o 8,8 proc., 2 proc., 4 proc. i 2,5 proc.

Odwrócenie tego trendu spowodowało natychmiastową zmianę strategii Biedronki. Sieć m.in. mocno poszerzyła asortyment, wprowadziła markę własną premium, umożliwiła klientom płatności kartami, rozpoczęła testy stoiska mięsnego, regałów chłodniczych dla piwa i innych nowości, rozwijała koncept sklepu w mniejszym formacie i coraz częściej wchodziła z własnymi placówkami do prestiżowych miejsc w dużych miastach.

Dalsza część artykułu (85%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • stały bywalec 2015-05-13 23:34:12

    Prawdą jest, że zwiększyła się ilość asortymentów mięsnych. Szczególnie wołowych, ale także innych gatunków. Szkoda, że przy okazji zamieniono producenta i jakość tatara :( Jeśli chodzi o warzywa-owoce to dużą rolę odgrywa sezonowość, a zwiększenie ilości asortymentów odbyło się chyba za sprawą jabłek. Systematycznie obecnych jest kilka drogich importowych gatunków, a także kilka polskich ... które wcześniej były jabłkami deserowymi z jednym indeksem i można je było kupować jako mix. Teraz trzeba mieć 3 torebki, jeśli w rodzinie każdy lubi inne jabłka, bo osobno waży się jonagold, szampion, ligol i jeszcze inne ... No i szkoda, że cena od razu tak wzrosła. Czyżby przez te nalepki na każdym owocu?! Może to mniejszość, ale są też klienci którzy nie nużą się, a wręcz lubią pewne stałe asortymenty i denerwuje ich jak się im je zabiera. Na przykład mini chałkę ...

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!