• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Black Friday impulsem do większych zmian

Aż 3/4 właścicieli sklepów internetowych na platformie Shoper zamierza obniżyć ceny tuż przed tegorocznym Black Friday - wynika z badania firmy. Wśród nich jest spora grupa sprzedawców, która na rabatach nie poprzestanie
  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 28-09-2021, 10:05
Black Friday impulsem do większych zmian
Shoper: Black Friday impulsem do większych zmian/ fot. shutterstock

Z najnowszego badania sprzedawców działających na platformie Shoper, przypadające w tym roku na 26 listopada, zakupowe święto Black Friday skłania ich nie tylko do szykowania wielkich obniżek cen.
Na niemal połowę właścicieli sklepów, perspektywa wzmożonego ruchu klientów działa motywująco - chcą się do niego przygotować dokonując usprawnień i inwestycji. Mogą one zaprocentować zarówno w czasie Black Week, jak i później.

Black Friday - w tym roku 26 listopada

Co trzeci sprzedawca uruchomi system rekomendacji tak, by algorytm podpowiadał kupującym, jakie produkty powiązane z ich zakupem mogłyby ich jeszcze zainteresować. Co piąty wprowadzi na jesieni program lojalnościowy. 10 proc. sprzedawców chce uruchomić dodatkowe metody płatności, a 7 proc. - nowe metody dostawy - tak, by nowi klienci zwabieni promocyjnymi ofertami nie wycofali się na ostatniej prostej, nie znajdując w sklepie ulubionych metod finalizacji zakupu.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Co dziesiąty zacznie korzystać z aplikacji usprawniających sprzedaż. Co piąty sprzedawca zoptymalizuje treści na stronie swojego sklepu pod kątem wyszukiwarki Google, tak by trafili do niego szukający fraz powiązanych z Black Friday, z czego większość planuje stworzenie specjalnej podstrony sklepu na listopadowe promocje - tzw. landing page. Niemal połowa respondentów planuje wysłać specjalny newsletter do klientów, a co dziesiąty szykuje kampanię SMS.

Black Friday impulsem do zmian

- Widzimy, że Black Friday dla właścicieli sklepów internetowych na platformie Shoper jest nie tylko sposobem na osiągnięcie nadzwyczajnych zysków, ale też okazją do rozwoju sklepu i wprowadzenia nowych funkcjonalności usprawniających sprzedaż w internecie. Na pytanie, co zamierzasz wprowadzić w swoim sklepie na Black Friday 2021, najwięcej wskazań padło na dodatkowe metody płatności, dostawy, uruchomienie programu lojalnościowego oraz rekomendacji produktowych, do których mają dostęp wszystkie sklepy pracujące na naszej platformie. Dużą grupę wśród badanych stanowią właściciele nowo otwartych e-sklepów, założonych w czasie pandemii. Oni także chcą stawiać na rekomendacje produktowe i lojalizację klientów, a także kampanie reklamowe w Google i na Facebooku, które pozwalają zdobyć klientów i zamówienia - mówi Paweł Rybak, Chief Commercial Officer w Shoper.

Dla sektora handlu ostatni kwartał co roku jest najintensywniejszym okresem. W branży e-commerce wygląda on jednak inaczej niż w sklepach stacjonarnych - lepsze wyniki sprzedażowe osiągane są nie przed samym Bożym Narodzeniem, a w Black Friday, czyli ostatni piątek listopada, podczas zapożyczonego z USA święta wyprzedaży.

Z roku na rok sprzedaż podczas Czarnego Piątku bije kolejne rekordy, a wzmożone zainteresowanie klientów zakupami online rozciąga się na cały tydzień a nawet miesiąc. W ubiegłym roku na platformie sklepów internetowych Shoper kupujący wydali w czasie Black Friday o 53 proc. więcej niż rok temu, zaś w całym w listopadzie aż o 93 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku 79 proc. sprzedawców planuje akcje specjalne na koniec listopada, a aż 67 proc. chce je rozciągnąć na cały Black Week.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!