• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Blisko 60 proc. Polaków kupi karpia na Wigilię

Boże Narodzenie bez karpia? Na pewno nie w opinii Polaków, którzy nie wyobrażają sobie wigilijnego stołu bez tej ryby. Zgodnie z wynikami badania w kraju nad Wisłą karp nadal będzie najpopularniejszym gatunkiem ryb w świątecznym jadłospisie.
  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 19-12-2019, 12:29
Blisko 60 proc. Polaków kupi karpia na Wigilię
60 proc. Polaków kupi karpia na Wigilię

Polacy nadal najchętniej na wigilijnym stole serwują karpie – odpowiedziało tak ponad 56proc. osób pytanych w badaniu IMAS International[1]. Kolejne miejsca zajmują śledzie – 41 proc., dorsze – 26 proc., mintaje – 16 proc. oraz łososie – 16 proc. Mimo oporu ze strony aktywistów, zakup żywego karpia wciąż jest mocno zakorzeniony w naszej tradycji. Według badania IMAS International, aż 43 proc. nabywców świątecznego karpia, chce zakupić karpia żywego, przy czym w tym 15 proc. chętnie kupi rybę żywą[2], ale ubitą na stoiku handlowym. Ponad 33 proc. nabywców karpi, zadeklarowało chęć ich zakupu w postaci ryby schłodzonej - całej lub patroszonej. Co ciekawe największych odsetek osób zainteresowanych zakupem ryby żywej jest wśród młodych konsumentów, w wieku 25-34 lata.

Jedz lokalnie, myśl globalnie

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Potwierdzone w badaniu zwyczaje konsumenckie odzwierciedlają współczesny trend "jedz lokalnie, myśl globalnie", zgodnie z którym ludzie powinni żywić się świeżymi produktami, wytwarzanymi w miejscu, w którym żyją.  Jak podkreślają zgodnie dietetycy, tylko świeża, nieprzetworzona żywność, zachowuje w pełni swoje wartości odżywcze i gwarantuje, że nie wprowadzamy do naszego organizmu substancji szkodliwych, takich jak zwiększające trwałość, poprawiające smak czy ułatwiające proces przygotowywania „polepszacze”. Z punktu widzenia globalnego, jedzenie lokalnych wytworów, dzięki wyeliminowaniu transportu żywności między krajami lub kontynentami, zmniejsza emisję CO2, odciążając środowisko naturalne. W aspekcie ekonomii, jedzenie lokalnych produktów pozytywnie wpływa na krajowy rynek, podtrzymując działalność rodzinnych gospodarstw rolnych i rybackich.

Frontem do klienta

Szybki styl życia wymagający zakupu produktów wstępnie obrobionych, w porcjach odpowiednich dla potrzeb jednego posiłku skutkują zwiększeniem podaży karpia wstępnie przetworzonego. Zgodnie z tym trendem coraz więcej osób, zwłaszcza w grupie wiekowej 45 lat+, jest zainteresowanych kupnem gotowych elementów karpia luzem, takich jak: dzwonka, tusze lub filety. Na te oczekiwania odpowiedziało już wiele sieci handlowych, które oferują karpie schłodzone lub elementy, w tym np. nacinane filety, w których małe ości są po obróbce termicznej niewyczuwalne. Takie podejście pozwoli na wydłużenie czasu sprzedaży karpi, łącznie z wprowadzeniem tej ryby do oferty całorocznej.

Drobny handel nadal ważny

Rosnąca świadomość konsumentów i moda na zdrowy styl odżywiania sprawiają, że coraz więcej osób deklaruje zakup karpia żywego bezpośrednio w gospodarstwie rybackim (8 proc. konsumentów) oraz na targowisku (ok.7,5 proc.). To formy zakupu gwarantujące najkrótszą drogę od producenta na stół. Dopiero następnym krokiem jest ewentualne nabycie karpia żywego w hipermarkecie (ok. 6 proc.) lub sklepie rybnym (ok. 5 proc.).

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!