Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Blisko co trzeci konsument spotkał się z nierzetelnością ze strony e-sprzedawców

Blisko co trzeci konsument doświadczył nierzetelności ze strony internetowych sprzedawców - wynika z badania dotyczącego e-sklepów. Niemal połowa badanych deklaruje natomiast, że będzie robić świąteczne zakupy przez internet.

Blisko co trzeci konsument spotkał się z nierzetelnością ze strony e-sprzedawców
fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 30-11-2020, 08:18

Wyniki badania IMAS dla Rzetelnej Firmy współpracującej z Krajowym Rejestrem Długów pokazują, że 70 proc. konsumentów podchodzi sceptycznie do wyprzedaży oferowanych przez e-sklepy w Cybernetyczny Poniedziałek, Dzień Darmowej Dostawy czy Czarny Piątek. Jak podkreślają eksperci KRD, klienci "są wyczuleni na sztuczki sprzedawców", zwracają natomiast uwagę na rzetelność e-sklepów.

Według badania, 31 proc. kupujących w sieci twierdzi, że nierzetelność e-sklepów "jest nadal powszechna". Jednocześnie prawie połowa respondentów deklaruje, że będzie robić świąteczne zakupy właśnie przez internet.

Ekspert Rzetelnej Firmy Andrzej Kulik zaznacza, że dla niemal 99 proc. badanych znaczenie ma wiarygodność sklepu internetowego. Najważniejsze są "wiarygodne opinie", na co wskazało 97,7 proc. respondentów. Kupujący zwracają też uwagę, czy dany e-sklep jest znany (54 proc.), czy jego strona internetowa zawiera komplet informacji kontaktowych (49 proc.) i jak długo działa na rynku (43 proc.), a 17 proc. - na certyfikaty rzetelności i kodeksy etyczne internetowej placówki. Blisko co trzeci klient e-sklepu przyznaje, że doświadczył nierzetelnego działania ze strony sprzedającego. "Widać, że świadomość wśród klientów odnośnie rzetelności takich sklepów jest coraz większa - podkreśla Kulik.

Niezadowolenie z zakupionej rzeczy to największy problem klienta. Z kolei najczęstszym przewinieniem e-sklepów, na co wskazują kupujący, którzy spotkali się z nierzetelnością internetowych sprzedawców, są: nieterminowość (30 proc.), zła jakość produktu (29 proc.) czy jego niezgodność z opisem (28 proc.). Z kolei 15 proc. ankietowanych stało się ofiarą oszustwa, a co szósty kupujący przyznaje, że opłacone zamówienie w ogóle do niego nie dotarło.

Klientom sklepów internetowych zdarzyło się też, że trafili na niekompetentną obsługę (12 proc.), sklep utrudniał zwrot towaru, jego wymianę czy reklamację (12 proc). Prawie 12 proc. ankietowanych otrzymało wybrakowany produkt.

"Warto pamiętać, że kupujący przez internet lub telefonicznie ma możliwość rezygnacji z wybranego towaru lub usługi. Jeśli umowa została zawarta poza siedzibą firmy, a w przypadku zakupów internetowych tak właśnie się dzieje, można złożyć oświadczenie o rezygnacji z zakupu do 14 dni" - zaznacza Kulik. Po złożeniu takiego oświadczenia kupujący zyskuje kolejne 14 dni na odesłanie towaru. "Towar kupiony w sieci można zwrócić w ciągu 14 dni od daty jego odbioru. Jeśli sprzedający nie poinformuje kupującego o możliwości odstąpienia od umowy, termin ten wydłuża się do roku" - dodaje ekspert Rzetelnej Firmy.

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.208.73.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!