Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Bomi ma trzy scenariusze sprzedaży aktywów. Kilku chętnych na Rabat Service

Witold Jesionowski, prezes zarządu Bomi przedstawił krótkookresową strategię Grupy Bomi, która zakłada sprzedaż segmentu dystrybucyjnego Rabat Pomorze lub sprzedaż części detalicznej, prowadzącej delikatesy Bomi bądź sprzedaż części supermarketowej, która prowadzi 14 sklepów Rast. Zbycie aktywów ma pozwolić na sfinansowanie działalności i poprawę sytuacji Grupy.

Bomi ma trzy scenariusze sprzedaży aktywów. Kilku chętnych na Rabat Service
Na zdj. Witold Jesionowski, prezes Bomi, fot. zelaznastudio.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 25-04-2012, 12:50

Jednocześnie prezes nie wykluczył, że niektóre scenariusze mogą być zrealizowane równocześnie, np. sprzedaż sieci Rast i wybranych sklepów Bomi. - To pozwoliłoby skupić się na rozwoju działu dystrybucyjnego Grupy.

Rast jest dziś przez Grupę wyceniany (metodą DCF) na ponad 80 mln zł. Prezes nie chciał podać mnimalnej, ani maksymalnej wyceny dla spółki Rabat Service. - Nie chce sprzedawać naszej spółki przez media - wyjaśnił.

Założenia długoterminowej strategii dla Grupy Bomi, zostaną przedstawione w lecie br. Władze firmy na początku drugiej połowy roku będą wiedzieć, która z części spółki zostanie sprzedana.

Obecnie władze Bomi podpisały umowy NDA z kilkoma podmiotami zainteresowanymi zakupem spółki dystrybucyjnej. - Są wśród nich głównie fundusze inwestycyjne. Zakupem Rabatu Pomorze jest zainteresowanych dwóch kupców branżowych - mówi Witold Jesionowski.

Prezes dodał: - Rastem procedujemy od miesiąca i mamy dwa podpisane NDA.

Według prezesa proces sprzedaży mógłby się zakończyć do końca 2012 roku. Od tego, która część spółki zostanie sprzedana zależy na czym skoncentrowane zostaną strategiczne działania Grupy w kolejnych latach.

Jeśli nie dojdzie do sprzedaży Rabat Service, prezes nie wykluczył wprowadzenia spółki przez NewConnect na parkiet główny GPW.

Prezes dodał, że Bomi planuje w 2012 r. kontynuację procesu sprzedaży części niepotrzebnego majątku oraz sanację działalności detalicznej, w tym przekształcanie sklepów Bomi w placówki ajencyjne. Ma to dać 10 mln zł oszczędności do końca 2012 roku.

Dodatkowo firma przejdzie przez proces zwolnień pracowników i szukanie oszczędności kosztów. Jeśli chodzi o koszty funkcjonowania centrali na ten rok założone jest 15 mln zł oszczędności.

Na koniec 2011 r. Grupa Bomi miała 55 sklepów własnych, w tym 28 delikatesów, 19 supermarketów i 8 sklepów osiedlowych. Na koniec 2010 roku sieć liczyła 69 sklepów. Na koniec ubiegłego roku grupa miała także 298 sklepów we franczyzie TOP oraz 1053 sklepy stowarzyszone. 

W 2011 roku Bomi miało 85,76 mln zł skonsolidowanej straty netto, wobec 106,83 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 1418,91 mln zł wobec 1426,80 mln zł rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Witold Jesionowski RSS ALERT    /    Bomi RSS ALERT    /    Rabat Pomorze RSS ALERT    /    A.pl RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Jędrzej 2012-04-25 12:39:45
    Podstawowym elementem strategii Bomi było zarabianie kasy przez wierchuszkę i traktowanie całego biznesu z wszystkimi spółeczkami jako przydupnika a nie podmiotu działania. Pytanie - ile milionów wygarnął z Bomi Jurek?
  • Jędrzej 2012-04-25 12:41:20
    Sorry, nie Jurek tylko Marek, oczywiście
  • din 2012-10-24 23:45:00
    Na zdjęciu mistrz restrukturyzacji. brawo

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.40.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!