• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Bomi porządkuje grupę, w drugiej połowie 2009 roku może wrócić do akwizycji

Bomi chce się w tym roku skupić na konsolidacji operacyjnej całej grupy. W drugiej połowie roku może wrócić do rozmów na temat akwizycji. Na rozwój organiczny spółka wyda w tym roku kilkadziesiąt milionów złotych, planuje otworzyć pięć delikatesów i dwa supermarkety - powiedział w rozmowie z PAP Andrzej Wojciechowicz, prezes grupy Bomi.
  • Autor: PAP
  • Data: 29-01-2009, 19:25
Bomi porządkuje grupę, w drugiej połowie 2009 roku może wrócić do akwizycji

"Ten rok poświęcony będzie przede wszystkim kontynuacji konsolidacji operacyjnej wszystkich spółek grupy, tak by osiągnąć spodziewane efekty synergii" - powiedział PAP Wojciechowicz.

Grupa powstała w 2008 roku poprzez połączenie spółki Bomi ze spółką Rast i poprzez przejęcie 95 proc. akcji spółki Rabat Pomorze. Wyniki spółek są konsolidowane od sierpnia ubiegłego roku.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Liczymy, że do końca czerwca wszystkie mechanizmy operacyjne, które powinny działać, będą wdrożone i drugie półrocze będzie ustabilizowanym okresem pracy, w którym będzie widać wszystkie efekty połączenia" - powiedział prezes.

Zdaniem Wojciechowicza efekty synergii będą widoczne zarówno w obszarze zakupowym, jak i sprzedażowym.

"Możemy mieć wspólne zakupy korporacyjne, zarówno produktowe, jak i usług. W obszarze sprzedażowym można prowadzić sprawniejszy marketing dla całej grupy, można dużo zrobić w zakresie unifikacji modeli handlowych" - powiedział.

"Pierwszym odczuwalnym efektem będzie zmniejszenie kosztów zarządzania o kilka procent" - dodał.

Grupa Bomi zamierza w tym roku kontynuować rozwój organiczny. Planuje otworzyć pięć delikatesów i dwa supermarkety. Na koniec 2008 roku grupa Bomi miała 32 delikatesy i 20 supermarketów. "W nowe sklepy i rewitalizację starych chcemy zainwestować kilkadziesiąt milionów, mamy zapewnione finansowanie" - powiedział Wojciechowicz.

Bomi informowało wcześniej, że chce się rozwijać w trzech kierunkach. W segmencie delikatesów spółka planuje rozwój organiczny. W segmencie supermarketów spółka zamierza rosnąć organicznie i poprzez przejęcia sieci handlowych i pojedynczych sklepów. Bomi chce też rozwijać franczyzę.

Wojciechowicz powiedział, że spółka powróci do rozmów na temat akwizycji w drugiej połowie roku.

"W ubiegłym roku poprzedni zarząd prowadził rozmowy na temat akwizycji. My te rozmowy będziemy kontynuować, wrócimy do nich po reorganizacji przedsiębiorstwa, za kilka miesięcy" - powiedział prezes.

"W tej chwili mamy taki potencjał, że nie musimy szybko iść do przodu. Musimy spokojnie realizować swoją politykę handlową i rozwojową, by spółka stała się przewidywalną na następne 3-5 lat"  powiedział Wojciechowicz, dodając, że spółka może zwiększać przychody poprzez rozwój franczyzy. W dłuższej perspektywie grupa Bomi nie wyklucza ekspansji zagranicznej.

"W tym roku na pewno nie wyjdziemy za granicę. Trzeba będzie zapanować nad rynkiem wewnętrznym. Jednak w przyszłości czemu nie, zobaczymy jak się ukształtuje sąsiadujący rynek i wrócimy do kontaktów, które posiadamy w Europie Wschodniej" - powiedział prezes.
W połowie lutego Bomi przedstawi strategię i prognozę wyników na ten rok.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!