• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Bomi w 2009 r. chce osiągnąć 1,64 mld zł przychodów

W 2009 r. Grupa Bomi planuje zwiększenie skonsolidowanych przychodów o ok. 65 proc. Po raz pierwszy wyniki w br. obejmą całoroczną sprzedaż w sklepach należących do spółki Rast i Grupy Rabat Pomorze. Grupa planuje także rozwój organiczny formatów delikatesowych, supermarketowych i sieci franczyzowych. Zarząd szacuje, że na koniec 2009 r. przychody netto całej grupy wyniosą 1,639 mld zł, zysk netto zaś osiągnie poziom 43,8 mln zł.
  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 12-02-2009, 17:49
Bomi w 2009 r. chce osiągnąć 1,64 mld zł przychodów

Do najważniejszych celów na lata 2009-2011, jakie przed Grupą stawia Zarząd należą: osiągnięcie dynamiki sprzedaży przewyższającej poziom rynkowy, zwiększenie udziału w rynku, przyspieszenie rozwoju poprzez franchising oraz wzrost zysku i wartości notowanych na GPW akcji.

- Koncentrujemy nasze wysiłki, zarówno organizacyjne, jak i inwestycyjne, na powiększaniu i udoskonalaniu sieci sklepów detalicznych. Istotną rolę w naszej strategii rozwoju odgrywa franchising, który pozwala odnotowywać szybki wzrost przy umiarkowanym zaangażowaniu kapitału. Jest to w naszej ocenie najbardziej efektywny model działania. Nadal zamierzamy rozbudowywać format delikatesowy i powiększać sieć supermarketów na terenie całego kraju - powiedział prezes PPH BOMI Andrzej Wojciechowicz.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Do osiągnięcia prognozowanych wyników przyczyni się m.in. obniżenie kosztów operacyjnych, wzrost marży handlowej, a także zwiększenie zdolności operacyjnej spółek zależnych poprzez bardziej intensywne wykorzystanie ich potencjału i powiązań w obrębie logistyki.

- Branża handlu artykułami FMCG jest sektorem w dużej mierze stabilnym, który nie podlega dużym wahaniom koniunkturalnym. Odpowiednie zarządzanie, stałe monitorowanie strony kosztowej oraz wzrost organiczny sprawiają, iż Grupa rozwija się zdecydowanie szybciej, aniżeli reszta rynku - stwierdził prezes Wojciechowicz.

Struktura grupy BOMI obejmuje trzy formaty sklepów: delikatesy, supermarkety oraz sklepy osiedlowe, a także własną sieć dystrybucji. Połączenie w jednym organizmie uzupełniających się podmiotów umożliwi grupie - w ocenie Zarządu - osiągnięcie wyższej niż rynek dynamiki rozwoju.

- Wszystkie działania podejmowane przez Grupę zmierzają do zwiększenia bezpieczeństwa prowadzonego przez nas biznesu. Prowadzimy ostrożną politykę finansową - stosujemy konserwatywne narzędzia finansowe i nie korzystamy z instrumentów o charakterze spekulacyjnym. Dla usprawnienia procesu koncentracji powołaliśmy Komitet Integracyjny Systemów IT oraz wspólną Grupę Zakupową w obszarze artykułów spożywczych oraz chemii gospodarczej. Fakt posiadania przez nas różnych formatów handlowych w dużym stopniu uniezależnia naszą działalność od koniunktury rynkowej. W 2009 roku dzięki wprowadzeniu centralizacji procesów zarządzania kapitałowego, inwestycyjnego i zasobów ludzkich, wykorzystujących różnorodne doświadczenia spółek w pełni będziemy mogli zaobserwować efekt synergii - dodał prezes Wojciechowicz.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • dalajlama 2009-02-12 18:35:59

    Przyszedł menadżer z Tesco i snuje wizje... Dokąd zaprowadzi Bomi - tam gdzie jest Tesco, tzn firmę nie wiedzącą kim jest : discountem czy hiperem z ciągłymi brakami na półkach ? Pożyjemy zobaczymy

    Odpowiedz
  • mały producent polski 2009-02-13 12:31:22

    Ciekawe ile dostawca musi zapłacić Prezesowi Bomi aby miał jego produkty w ofercie ??? Stawki większe niż w Tesco ???

    Odpowiedz
  • boryna 2009-02-16 12:10:07

    dobre z tymi stawkami ;-)) zwyczajowo to ok. 5% obrotu.... ale jak jest w tesco to nie wiem

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!